Apotek Hjärtat öppnar sitt andra apotek i Södertälje

Apotek Hjärtat öppnar sitt andra apotek i Södertälje, torsdagen 23 maj. – Vårt mål är att erbjuda ett gott bemötande till alla kunder, säger apotekschef Ali Fathe Jalali.

Apotek Hjärtat Vasa ligger vid Vasa Handelsplats och har Coop Forum och Systembolaget som närmaste grannar.

Apoteket är ett fullserviceapotek, där kunderna alltid kan få kompetent rådgivning kring läkemedel. Medarbetarna är utbildade farmaceuter och apotekstekniker. Naturligtvis går det att hämta ut recept och e-recept samt köpa egenvårdsprodukter.

Apotekschef Ali Fathe Jalali betonar att kundernas önskemål står i centrum.

–  Vi ska identifiera vilka behov just våra kunder har och se till att vi svarar upp mot de behoven. Sedan ska vi ge det lilla extra, den där servicen och bemötandet som gör att våra kunder kommer tillbaka, säger Ali Fathe Jalali.

Ali Fathe Jalali kommer närmast från en tjänst som apotekschef i Rimbo. Under större delen av sin karriär har han varit yrkesverksam inom AstraZeneca.

Apotek Hjärtat har sedan tidigare ett apotek i Lunagallerian i centrala Södertälje.

Apoteket Hjärtat Vasa i Södertälje har premiär för kunder torsdagen 23 maj kl. 10.00. Apoteket har följande öppettider:

Vardagar 10.00-20.00
Lördagar: 10.00-17.00
Söndagar: 11.00-16.00

Apotek Hjärtats kundservice prisad

Apotek Hjärtat har nyligen utsetts till vinnare av Årets satsning på ökad kundservice på Retail Awards 2013. Apotek Hjärtat jobbar helhjärtat för att varje kund ska få bättre hälsa. Med ännu ett Apotek Hjärtat i Södertälje förbättras möjligheten att nå detta mål när servicen och tillgängligheten ökar för kunderna, genom att vi finns både mitt i staden och nu vid ett köpcentrum där många utför sin veckohandling.

• nytt apotek
  • recept
  • kundservice
  • södertälje

• Södertälje

Apotek Hjärtat vill ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är Sveriges största privata apoteksaktör med över 275 apotek runt om i landet. Omsättningen är drygt 7 miljarder kronor.