Apotek Hjärtat tar plats i Mölndal

Nu öppnar Apotek Hjärtat ett nytt apotek i Mölndals centrum. Utöver läkemedel och egenvårdsprodukter, erbjuder det nya apoteket tjänster som personlig läkemedels­rådgivning och blodtrycksmätning. Vill du testa ditt blodtryck är det bara att komma in – ingen tidsbokning behövs.

Apotek Hjärtat Mölndals Centrum öppnar den 23 februari och är beläget intill Hemköp och Systembolaget. I området bor många äldre personer samtidigt som unga barnfamiljer nu flyttar in i centrumet. Alla behöver de ha apotek nära, även om behoven kan se olika ut. Mölndals centrum är dessutom en viktig knytpunkt för pendlingstrafiken där många människor passerar.

Nya Apotek Hjärtat Möndals Centrum är ett komplett apotek där Mölndalsborna kan hämta ut recept och e-recept, få råd om läkemedel, köpa receptfria läkemedel och andra produkter från Apotek Hjärtat. Fokus ligger på snabb och trygg receptbetjäning och ett väl utvalt sortiment av de mest populära egenvårdsprodukterna.

Apotekschefen Tomas Lundquist har lång erfarenhet av att starta och driva apotek.
 – Läkemedel i lager och ett trevligt kundbemötande är grunden för att lyckas. Hos oss ska kunderna få den hjälp och service som de önskar. Vi vill bli deras apotek, säger Tomas Lundquist, apotekschef, Apotek Hjärtat Mölndal Centrum.

Receptbelagt, receptfritt och handelsvaror
Gemensamt för kunderna oavsett åldersgrupp är att de dels vill kunna hämta ut receptbelagd medicin, dels kunna få råd om och handla egenvårdsprodukter för att förebygga och behandla enklare åkommor och besvär.

Det är alltid förmånligt att handla hygien- och hudvårdsprodukter hos Apotek Hjärtat. En av Tomas Lundquists medarbetare, Veronica Brännström, är utbildad hudvårdsterapeut och ger gärna kostnadsfri hudkonsultation och råd om lämpliga produkter beroende på hudtyp.

Under öppningsveckan har Apotek Hjärtat Mölndal Centrum en rad erbjudanden, till exempel halva priset på Flux munskölj och särskilda rabatter för kundklubbsmedlemmar.

Apotek Hjärtat Mölndals Centrum på Brogatan 19 har öppet:
Måndag – fredag:   klockan 09.00-19.00
Lördag:  klockan 10.00-15.00

T f presschef Erika Burlin Hellman, 0727-15 94 80, erika.burlin.hellman@apotekhjartat.se
Apotekschef Tomas Lundquist, 0709-12 25 81, tomas.lundquist@apotekhjartat.se

Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja med cirka 270 apotek och över 2 300 anställda. Vår ambition är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom personligt bemötande, bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat har hittills öppnat cirka 70 nya apotek och kommer de närmaste åren att fortsätta öppna ytterligare ett fyrtiotal. Omsättningen är drygt 7 miljarder kronor.