Apotek Hjärtat till nya Bromma Blocks

Idag öppnar Apotek Hjärtat i Stockholms nyaste shoppingcentrum, Bromma Blocks. Besökare till nya shoppinghangaren får därmed tillgång till ett fullskaligt apotek som har öppet till 18 på helgerna.

Apotekschef i Bromma är apotekare Maria Torres.

– Min ambition är att våra kunder ska få bästa servicen, ett hjälpsamt bemötande och områdets bästa öppettider. Vi är tre farmacevter och en egenvårdsrådgivare som tillsammans förutom på svenska kan hjälpa kunder på spanska, persiska, turkiska, ryska, azerbajdzjanska och engelska, säger Maria Torres.

Som alla Apotek Hjärtats apotek ligger receptexpedition och rådgivning i hjärtat av apoteket. Här är det möjligt att hämta ut recept och e-recept och för att ge plats för personlig rådgivning och avskilda samtal har ett särskilt rum inretts.

Fokus hos Apotek Hjärtat ligger på hälsa och välbefinnande, vilket bland annat syns i Apotek Hjärtats moderna apotekskoncept som har stora öppna ytor för ett breddat sortiment av egenvård, hudvård och kost. Här finns också Apotek Hjärtats nya egna serie med skonsamma hud- och hårvårdprodukter.

Bromma Blocks med sina 80 nya butiker invigs klockan 10 den 23 september. Samtidigt öppnar Apotek Hjärtat dörrarna till sitt 246:e apotek.

Apotek Hjärtat i Bromma Blocks har kvällsöppet måndag till fredag 10-20 och helgöppet 10-18.

Presschef Charlotte af Klercker, 0707-29 73 27, charlotte.af.klercker@apotekhjartat.se

• bromma
  • apoteksinvigning
  • e-recept
  • recept
  • nytt apotek

Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja med fler än 200 apotek och över 2 000 anställda. Tillsammans med medarbetare och kunder kommer vi att utveckla framtidens apotek. Vår ambition är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat kommer att öppna minst 100 nya apotek de närmaste åren. Omsättningen är cirka 7 miljarder kronor.