Fruktstund i badet med nya produkter för barn

Nu presenterar Apotek Hjärtat en hudvårdsserie med mild fruktdoft för barn. Produkterna innehåller utprovade ämnen som lever upp till de högt ställda kraven på hygienprodukter för barn. Självklart är produkterna fria från parabener, färgämnen och silikoner.

Den nya serien består av handtvål, badskum, duschgel, hudlotion, schampo och schampo/balsam. Samtliga produkter är milda och innehåller mjukgörande bomullsfröolja.

– Vi är stolta över att kunna presentera en egen hudvårdserie särskilt utvecklad för barns känsliga hud. Våra nya barnprodukter är milda, har en god fruktdoft och dessutom är förpackningarna roliga och färgglada. Vi hoppas att mammor, pappor och fram för allt deras barn ska gilla dem, säger Filippa Revestam, Apotek Hjärtat.

Parfym i produkter riktade till barn blir allt vanligare. Apotek Hjärtats egna produkter uppfyller höga säkerhetskrav och är anpassade till barns känsliga hud.

– När man köper exempelvis badskum och schampo till barnen är det viktigt att läsa varudeklarationerna och välja milda produkter. Hjärtats nya barnprodukter kombinerar milda egenskaper med god doft för de små.

Hudvårdsprodukterna för barn säljs alla i förpackningar om 250 ml. De nya produkterna finns från och med nu hos Apotek Hjärtats apotek runt om i landet.

Följande produkter ingår i serien:

• Hjärtats hudlotion barn, 250 ml
  • Hjärtats 2 in 1 schampo & balsam, 250 ml
  • Hjärtats schampo barn, 250 ml
  • Hjärtats badskum barn, 250 ml
  • Hjärtats duschgel barn, 250 ml
  • Hjärtats handtvål barn, 250ml

För mer information kontakta: Tf presschef Erika Burlin Hellman, 0727-15 94 80
För bilder, se http://www.flickr.com/photos/apotekhjartat

• hudvård
  • barn

Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja med fler än 270 apotek och över 2 300 anställda. Tillsammans med medarbetare och kunder  utvecklar vi framtidens apotek. Vår ambition är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat kommer att öppna minst 100 nya apotek de närmaste åren. Omsättningen är cirka 8 miljarder kronor.