Apotekets djurapotek i Eskilstuna flyttar

Apoteket har ett djurapotek i Eskilstuna som vänder sig till professionella djurägare och veterinärer. Från den 30 september 2014 kommer djurapoteket i Eskilstuna att flyttas. Lagret av djurläkemedel kommer därefter att finnas i Falun. Kundservice kommer att samordnas i Apotekets centrala kundserviceenhet som finns i Kalmar.

Apoteket samordnar djurapoteket med övrig verksamhet för att öka servicegrad och tillgänglighet. Djurapoteket ska utvecklas och vara ett fortsatt effektivt och konkurrenskraftigt djurapotek för våra kunder.

– Det är naturligt att vi gör denna samordning dels för att dra nytta av hela Apotekets bredd. Dels vill vi skapa en än mer effektiv verksamhet som gör att vi kan fortsätta vara konkurrenskraftiga, säger Lars Skutholm direktör Vård & Företag i Apoteket.

Idag arbetar 15 medarbetare vid Apotekets djurapotek. En omställningsprocess kommer att inledas i nära samverkan med fackliga representanter.

– Vi har en hög kompetens kring djurläkemedel i Eskilstuna som betyder mycket för oss. Vi kommer nu i samråd med de fackliga representanterna diskutera lösningar för hur vi ska ställa om så att det blir så bra som möjligt för medarbetarna, säger Eva Fernvall, kommunikationsdirektör i Apoteket.

Eva Fernvall, kommunikationsdirektör i Apoteket 070 – 590 28 93

Lars Skutholm, direktör Vård & Företag i Apoteket 010 – 447 5726

Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och kvalificerade farmaceutiska tjänster till konsumenter, vården och företag. Hos oss möter du engagerade medarbetare med djup kunskap om läkemedel som vill inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra.

Lars Skutholm

Direktör Försäljning & Drift, vice vd Marknad & Sortiment 010 – 447 5726