Apotekare tar över Apoteket Ekorren i Getinge den 15 september

Nu öppnar Apoteket Ekorren i Getinge i ny regi. Ny ägare är leg. apotekare Bengt Dahlberg, som tidigare bland annat har arbetat vid Läkemedelsverket i Uppsala.

Tid:               Kl. 17.00 klipps bandet av GunMarie Stenström, vice ordförande i landstingsstyrelsen.

Plats:             Apoteket Ekorren, Doktorsgatan 4, Getinge

Invigningen sker i samband med att vårdcentralen har öppet hus under temat hälsa, rörelse och välmående i alla åldrar. Apoteket kommer att hålla öppet till 20.00 och det kommer att finnas förfriskningar och öppningserbjudanden samt information och produkter i linje med vårdcentralens tema för öppet hus.

-       Vi vill också veta vad våra kunder tycker och vad de förväntar sig av oss som lokalt apotek genom att genomföra en kundenkät under kvällen med utlottning av priser, berättar Bengt Dahlberg.

Bengt Dahlberg är leg. apotekare med drygt 30 års yrkeserfarenhet. Bengt har större delen av sin yrkesverksamma tid valt att arbeta med frågor kopplade till IT och hälso- och sjukvård och läkemedel. I två perioder har Bengt varit anställd på Läkemedelsverket. Bengt har även varit vice VD och konsultchef i ett mindre IT-företag inom läkemedelsområdet. Bengt driver nu eget bolag, BD Pharma AB, som tillhandahåller tjänster inom området IT - läkemedel.

Bengt Dahlberg, Apoteket Ekorren, Getinge, telefon 0705-30 54 13.

Anna Lena Boucht, informationschef Apoteksgruppen, telefon 0703-47 23  05

• apotekare

• Halland

Apoteksgruppen är en rikstäckande kedja med 150 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken ska drivas av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.