Apoteket Orren på Telefonplan, Hägersten, får ny ägare torsdag 26 augusti

Nu öppnar Apoteket Orren på Telefonplan i Hägersten i ny regi. Apotekaren Lotta Fors, som också är företagsekonom och kock, äger nu tre apotek inom Apoteksgruppen tillsammans med sin man, Sacha Rigby. Öppningsveckan präglas av temadagar och specialerbjudanden.

-       Jag vill inspirera både personalen och kunderna till ett liv i hälsa och välbefinnande. Kunderna ska få den allra bästa servicen och tillgång till ett attraktivt sortiment inom läkemedel och hälsa, säger Lotta Fors.

I samband med nyöppningen kommer en helt ny kollektion av medicinska och terapeutiska stödstrumpor från Italien att lanseras. Anna-Lena Svedén, generalagent i Sverige, finns på plats och demonstrerar produkterna.

Temavecka i hälsans tecken. Kunderna bjuds på produktprover.

Torsdag 26 augusti:            Kunderna bjuds på förfriskningar och de första får en                                             öppningspresent.

Demonstration av medicinska och terapeutiska stödstrumpor.

Fredag 27 augusti:              Hälsa och levnadsvanor. Sepide Hajitaheri från Johnson & Johnson ger råd om att sluta röka. Provsmakning av kost- och måltidsersättnings-produkter.

Lördag 28 augusti:              Barndag. Present till de första barnen. Ansiktsmålning kl 11-13.

Måndag 30 augusti:            Mun- och tandhälsa.

Tisdag 31 augusti:              Hud.

Onsdag 1 september:         Fötter.

Lotta Fors, apotekare och ny ägare till Apoteket Orren, telefon 070-34 24 123

Anna Lena Boucht, informationschef Apoteksgruppen, telefon 0703-47 23  05

Apoteksgruppen är en rikstäckande kedja med 150 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken ska drivas av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.