Apoteksgruppen etablerar sig i Skövde

Idag den 21 mars öppnar Apoteksgruppen sitt första apotek i Skövde. Apoteket är strategiskt beläget med både dagligvaruhandel och vårdcentral i närheten för bästa möjliga tillgänglighet.

Apoteket ligger i direkt anslutning till Ica Kvantum på Billingen. Det blir kedjans 190:e apotek och deras första i Skövde. Regionchef Anna Larsson invigde apoteket på morgonen av öppningsdagen 21 mars.

– Det känns fantastiskt roligt att få inviga vårt apotek i det här fina läget, bredvid en välbesökt dagligvaruhandel. Här blir vi lättillgängliga, med stor parkering utanför dörren och en bra kundström,säger Anna Larsson.

Apoteksgruppen Skövde öppnar med tre farmaceuter till en start och driftansvarig apotekschef är Berit Sandén.

För ytterligare information, kontakta:
Edit Künstlicher, presskontakt Apoteksgruppen, 070-818 57 00, edit@editk.se
Anna Larsson, Regionchef Apoteksgruppen, 072-050 22 32, anna.larsson@apoteksgruppen.se