Apoteksgruppen öppnar nytt apotek i Grebbestad

Nu öppnar Apoteksgruppen ett helt nytt apotek i Grebbestad. Det är det första helt nytillkomna apoteket inom Apoteksgruppen. Det finns nu totalt 151 apotek inom gruppen.

Tid:                Måndag 18 april, klockan 12.00 inviger kommunalrådet Claes-Åke Sörkvist apoteket Ostronet

Plats:             Apoteket Ostronet, Tage Wikströmsgata 4, Grebbestad

Apoteket bjuder alla kunder på kaffe och tårta och hela veckan erbjuds specialpriser på olika varor. Ostronakademin finns på plats och berättar om sin verksamhet . De visar också hur man öppnar ostron och bjuder på smakprov.

-       Vi är glada över att kunna öppna Apoteket Ostronet. Apoteket ingår i den försäljningsprocess av apotek som Apoteksgruppen driver, säger Eva-Britt Gustafsson, vd för Apoteksgruppen.

Apoteksgruppen driver en försäljningsprocess med 151 apotek som ska säljas till enskilda apoteksägare. 100 apotek har sålts och överlämnats. De återstående 51 apoteken ingår i olika faser av den pågående försäljningsprocessen.

Anna Lena Boucht, informationschef Apoteksgruppen, telefon 0703-47 23  05
Apoteket Ostronet, Apotekschef Anita Hallberg, telefon 0525-141 80 eller 070-274 29 57

• grebbestad

• Tanum

Apoteksgruppen är en rikstäckande kedja med 151 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken drivs av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.