Apoteksgruppen Sjöporten slår upp sina portar igen!

Apoteket Sjöporten i Göteborg som nyetablerades av en fristående aktör, har nu tagits över av farmacevten Daniel Hjortvall (till vänster på bilden) tillsammans med delägarna Jörgen Ivarsson och Bengt Olof Josefsson aktör, och öppnas i Apoteksgruppens regi!
Apoteket som ligger vid Göta kanal i Eriksberg, en expansiv del av Göteborg, kommer att ha förlängda öppettider och en tätare bemanning än tidigare.
 – vi kommer att göra allt för att våra kunder ska bli nöjda med sitt nya apotek, för nöjda kunder är A och O i sådan här viktig verksamhet, säger Daniel Hjortvall. Daniel kommer själv att vara aktiv i det dagliga arbetet på apoteket under den första tiden.

Ett gott samarbete med den intilliggande vårdcentralen är viktig och de kontakter vi haft med personalen där känns bra. Så här i början när vi startar upp verksamheten är det extra
viktigt att ha koll på lagret och ha rätt mediciner hemma, så det är en av de saker jag kommer att fokusera på, fortsätter Daniel.

Daniel har en viss vana av att driva apotek och gör det tillsammans med delägare på Hjorten i
Göteborg och Flädern i Åhus.  - Att ta över apotek som är etablerade har sina utmaningar men det känns extra spännande att vara med och etablera ett nytt apotek och förhoppningsvis kan det bli fler så småningom om, avslutar Daniel.

För mer information om Apoteksgruppen och nya Sjöporten kontakta:

Daniel Hjortvall, Apoteksägare, daniel.hjortvall@apoteksgruppen.se, tfn: 073-6556806

Maria Mårfält, Kommunikationschef, maria.marfalt@apoteksgruppen.se, tfn: 0702-334808