Gratis box för gravida

Apoteksgruppen erbjuder som första apoteksaktör en box med föräldra-barn produkter till gravida. Boxen innehåller förpackningar av hudvårdsprodukter, Föräldrar & Barn Gravid tidningen, en nappflaska, information om försäkring för gravida samt ett bokklubbserbjudande. Leverantörerna och produkterna är noga utvalda och hudvårds-produkterna finns normalt på apotek.

Gratisboxen har tagits fram i ett samarbete mellan Apoteksgruppen och Xacta. Xacta är en distributör inom hälso-, vård- och apotekssektorn samt mot barn- och babyfackhandeln. Boxen innehåller varor till ett värde av cirka 500 kronor. Innehållet kan förändras något över tid.

De blivande föräldrar som är intresserade av boxen kan registrera sig på www.babytobe.se från och med 22 februari och kan därefter hämta ut sin gratisbox på det närmaste apoteket inom Apoteksgruppen. Samarbetet mellan Xacta och Apoteksgruppen pågår under ett år.

-       Boxen innehåller bra produkter som noga valts ut av Apoteksgruppen och Xacta som har lång erfarenhet av babyprodukter, berättar Eva Fraenkel, affärsutvecklingschef på Apoteksgruppen. Vår förhoppning är att kunna visa gravida samt blivande och nyblivna föräldrar vår kunskap, rådgivning och produktbredd inom baby- och barnområdet.

För kontakt med Apoteksgruppen, ring:

Anna Lena Boucht, informationschef, 0703-47 23 05
Eva Fraenkel, affärsutvecklingschef, 0722-28 80 47

• baby
  • graviditet

Apoteksgruppen är en rikstäckande kedja med 150 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken ska drivas av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.