Barnmorska tar över Apoteket Mården i Knivsta fredagen den 18 juni

Nu öppnar Apoteket Mården i Knivsta i ny regi. Ny ägare är Rezvan Hossein Khanlou, som sedan tidigare är apotekschef på Mården.

Tid:                Kl 12.00 Kommunalrådet Göran Nilsson klipper bandet
Plats:             Apoteket Mården, Ängbyvägen 8, Knivsta

Rezvan Hossein Khanlou är utbildad barnmorska med erfarenhet inom vården och samtidigt apotekare med erfarenhet av öppenvård. Hon har arbetat på Apoteket Mården sedan april 2010 och är nu ny ägare till sitt apotek.

Med sina två utbildningar och erfarenheter från både öppenvård och slutenvård kommer hon att erbjuda sina kunder en bättre service, med ett brett sortiment samt öppettider anpassade efter kundernas behov.

– Knivsta växer och vi får allt fler barnfamiljer, som behöver handla på apoteket. Det är viktigt för mig att alla åldersgruppers behov ska tillgodoses. Dessutom har vi ett ökat behov av veterinärprodukter, som också är viktigt att vi kan tillhandahålla. Alla våra kunder är prioriterade, säger Rezvan Hossein Khanlou.

Hon älskar sitt arbete som apotekare och chef.

– Som chef kan jag påverka utvecklingen av mitt apotek. Det känns oerhört spännande att få bygga upp ett apotek och ett arbetsteam där målet först och främst är att ge kunden den bästa servicen. Jag är mån om att alla ska trivas, både personal och kunder på mitt apotek, avslutar Rezvan Hossein Khanlou.

Småföretagarkoncept
Apoteksgruppen, ett småföretagarkoncept med 150 apotek, hade under 2009 en marknadsandel på 13 procent och 950 anställda. Omsättningen var cirka 3,9 miljarder kronor. Det är den fjärde största apoteksaktören i dag.

Anna Lena Boucht, informationschef Apoteksgruppen, telefon 0703-47 23  05
Rezvan Hossein Khanlou, Apoteket Mården, 070-221 38 37

Pressbild, ägare: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/apoteksgruppen/image/list

• apotekare
  • barnmorska
  • kvinnligt företagande

• Stockholm

Apoteksgruppen är en rikstäckande kedja med 150 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken ska drivas av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.