Appland vinnare i Handelskammarens draknäste

Igår gick finalen av ”Drakar & Änglar” av stapeln under Handelskammardagarna i Göteborg och Appland var det enda av de tre finalföretagen som fick investeringen de önskade. Affärsängelnätverket Entreprenörskapital var de som antog investeringserbjudandet och satsade 925 000 kr i företaget. Appland blev även erbjudna att ingå i Vinge Growth, ett nytt koncept av Advokatfirman Vinge, som erbjuder juridisk hjälp med avtal till start-up-företag med potential.

”Drakar & Änglar” är ett initiativ från Västsvenska Handelskammaren som syftar till att få det västsvenska företagsklimatet att växa. Appland, som i måndags lanserade fas ett av sin unika marknadsplats för svenska, kvalitetssäkrade Android-appar, gick via en nomineringsprocess vidare till semifinalen som bestod av en förberedande pitch. Av semifinalisterna valdes sedan tre ut till finalen där entreprenörerna fick presentera sin idé för en panel som representerade det västsvenska riskkapitalet.

• drakar och änglar
  • handelskammardagarna