Arbetsgivaralliansen  i Almedalen: Generationsskifte i ledarskapet  4 juli

Arbetsgivaralliansen i Almedalen: Generationsskifte i ledarskapet 4 juli

Hur kan arbetslivet omformas och differentieras så att fler äldre ser någon mening med att arbeta längre och kan hitta former för detta? Och hur kan äldres inriktning på tid för det meningsfulla bidra till mer utvecklande generationsväxlingar?

Tid: Onsdagen den 4 juli klockan 10.00 - 11.30 med efterföljande lättlunch och mingel.

Plats: Nunnegränd 4-6 i Visby.

Bodil Jönsson, professor emerita, författare och välkänd föreläsare talar om Det meningsfulla.

Trots att vi som barn söker oss till det meningsfulla, är det som om vi (nästan) glömmer detta när vi längre fram i livet får för oss att vi har ont om tid och därför bara kan hinna med det s.k. nödvändiga. Längre fram i livet kommer det tillbaka ett sug efter mål och mening. Detta påverkar både den senare delen av det traditionella arbetslivet och tiden därefter. Samspelet mellan generationer behöver utvecklas när det är fyra generationer snarare än tre som ska arbeta samtidigt.

Efterföljande samtal som leds av Per Ecker dal, biskop i Göteborg. Medverkar gör också Johan Oljeqvist, vd Fryshuset, Sara Haraldsson , Maktsalongen, Kenth Nauclér, tidigare förbundsdirektör Arbetsgivaralliansen och Bodil Jönsson.

Kategorier

Arbetsgivaralliansen organiserar arbetsgivare som drivs av ett ideellt eller idéburet engagemang. Våra medlemmar finns inom: idrott, intresse- och biståndsorganisationer, trossamfund, vård, folkbildning, utbildning och forskning, upplevelseverksamhet samt kultur, tillsammans 3 000 arbetsgivare.

Ellinor Forsberg

Presskontakt Kommunikationschef Pressansvarig 08-545 912 11

För ideella och idéburna organisationer

Våra medlemmar finns inom: idrott, intresse- och biståndsorganisationer, trossamfund, vård, folkbildning, utbildning och forskning, upplevelseverksamhet samt kultur, tillsammans omkring 3 300 arbetsgivare.

Arbetsgivaralliansen
Fleminggatan 7