Arbetsgivaralliansen och Arbetsgivarföreningen KFO är positiva till dialog med regeringen

- Vi välkomnar regeringens initiativ till dialog med arbetsmarknadens parter säger Arbetsgivaralliansens förbundsdirektör Kenth Nauclér och Arbetsgivarföreningen KFOs VD Arne Mårtensson med anledning av finansminister Anders Borgs uttalande.

Det är för oss som arbetsgivarrepresentanter viktigt att vi direkt kan göra omställningar med anledning av rådande konjunktur samt att vi, när konjunkturen vänder, snabbt har tillgång till lämplig arbetskraft. Det är även för oss viktigt att samhället skapar möjligheter för unga, långtidsarbetslösa och invandrare att snabbt komma ut i arbetslivet.

Därför välkomnar vi en gemensam dialog mellan arbetsmarknadens parter.

Arbetsgivaralliansen har cirka 3 000 medlemsorganisationer som sysselsätter omkring 26 000 anställda . Fristående arbetsgivarorganisation inom det civila samhället.
www.arbetsgivaralliansen.se

Arbetsgivarföreningen KFO har cirka 3 700 medlemsföretag som sysselsätter omkring 90 000 anställda. Fristående arbetsgivarorganisation som bygger på en kooperativ eller idéburen grund.
www.kfo.se

Arbetsgivaralliansen, förbundsdirektör Kenth Nauclér, 070-543 10 99
Arbetsgivarföreningen KFO, verkställande direktör Arne Mårtensson, 070-578 80 05

Våra medlemmar finns inom: idrott, intresse- och biståndsorganisationer, trossamfund, vård, folkbildning, utbildning och forskning, upplevelseverksamhet samt kultur, tillsammans cirka 3 000 arbetsgivare.