Spännande webbinarier, seminarier och utbildningar

Arbetsplats, Arbetsliv och Arbetssätt- Juni

Tips till dig!

Här har vi samlat Juni månads webbinarier, utbildningar och seminariedagar!
Håll utkik då du som läsare på arbetsplatsenifokus.se får rabatt på vissa utbildningar och seminarier.
Obs- ej i datum ordning!

Vi önskar god läsning!

Bokrelease - "Världens bästa möten" med Fredrik Bauer!

Precis i tid till sommaren när våren ska summeras och många blickar mot hösten kommer en ny bok som vill hjälpa dig bort från alla tråkiga möten. Under 30 intensiva härliga minuter bjuder författaren på ny inspiration och smakprov från den nya boken. Häng med på en perfekt avslutning innan midsommar med ny inspiration, glädje och energi!

Inga kostnader - Inga förpliktelser

Datum: 22/6

Operativt ledarskap!

One size do NOT fit all! Därför behövs individ anpassat ledarskap. Hur balanserar man funktion och ledarskap? Hur du får din avdelning att samarbeta med resten av organisationen för att lyfta företaget mot målet? Vem ansvarar för individens utveckling? Här får du konkreta verktyg för att ge alla medarbetare det stöd de behöver för att utvecklas.

Operativt ledarskap med PQM

Datum: 1/6

Hjärnsmart arbete®- Samtal med GoToWork 2022

Karin Ståhl, grundare & VD på GoToWork, samtalar om arbetsliv, arbetsplats och arbetssätt med två inbjudna experter; Isabelle Sjövall och Lena Skogholm. Del 3 av 5 handlar om arbetstrenden ”Hjärnsmart arbete®”. Vi har alla bara en hjärna och den ska vi vara rädda om.

Datum: 7/6

Att skriva en 6.6a anmälan

Det här webbinaret är till för dig, som är skyddsombud! Som skyddsombud har du blivit vald att företräda dina kollegor i arbetsmiljöfrågor. Det innebär att du också behöver goda kunskaper kring lagar, föreskrifter som praxis inom just arbetsmiljöområdet. Som skyddsombud gör du en enorm insats för dina kollegor. Detta webbinar kommer stärka upp dig i din roll!

Datum: 3/6

Leda på distans - bemästra digitala verktygen

Det digitala arbetslivet skapar nya samarbetsformer och påverkar hur du leder din verksamhet/grupp. Det medför både utmaningar och möjligheter och kräver en förändring i arbetssätt både för dig och dina medarbetare. Detta är en utbildningsserie där du som leder på distans får konkreta verktyg för att utveckla ditt digitala ledarskap.
Du som läsare på arbetsplatsenifokus.se får rabatt.

Datum: 1/6

Microsoft 365 för superanvändare

Är du intern superuser/ambassadör inom Microsoft 365? Då har du hittat rätt. Här får du fördjupade kunskaper med fokus på vanliga användarscenarion och typiska supportfrågor. Målet är en god förståelse för verktygen i Microsoft 365 i syfte att kunna agera som internt användarstöd. Du som läser arbetsplatsenifokus.se får rabatt på ordinarie pris*.

Datum: 9/6 -10/6

SharePoint för redaktörer och administratörer

Utbildningen är särskilt anpassad för att kunna administrera och bygga upp webbsidor i en SharePoint-miljö . Du får också en god översikt av alla möjligheter som SharePoint erbjuder. Du kommer att kunna skapa webbplatser och dokumentbibliotek i SharePoint, som är speciellt anpassade till din verksamhet och de behov ni har. Du kommer även kunna administrera olika behörigheter och styra olika nivåer av tillgång till rätta personer i din organisation.

Datum: 15/6 - 16/6

Så skapar du motiverande möten och bra intern kommunikation med önskat resultat

En heldagskurs där du får grunderna för effektiva och engagerande möten. Du får inspiration, kunskap och konkreta verktyg för att kunna förbereda, planera och leda fysiska, digitala och hybridmöten mot önskat resultat.

Datum: 21/6

Lyssna eller titta på "Play"
arbetsplatsenifokus.se har numera ett stort - och växande - bibliotek av spännande podcasts och video. Nedan finns ett urval av podcast-avsnitt. Du kan också klicka här så kommer du till startsidan för "Play" och kan där botanisera runt på egen hand.

Fortsatt trevlig vecka önskar arbetsplatsenifokus.se