&thebrain- Gabriella Ringvall - förändringsledare, kommunikationsstrateg och hjärnivrare

&thebrain AB- Ny leverantör på arbetsplatsenifokus.se

&thebrain AB- är ett av tjänsteföretagen som kommer att bidra med sin kunskap och sina tjänster på arbetsplatsenifokus.se.

Jag ser den opartiska plattformen arbetsplatsenifokus.se som en viktig plats för samlad kunskap och kompetens kring arbetsplatser. Självklart bidrar &thebrain med hjärnkunskap, förändringsledning och kommunikation där - något alla arbetsplatser behöver, säger Gabriella Ringvall - förändringsledare, kommunikationsstrateg och hjärnivrare.

&thebrain hjälper företag med förändringar, organisationsutveckling och hur man arbetar bäst tillsammans. Gabriella Ringvall som driver &thebrain utgår alltid från hjärnans behov och dess funktioner, därav namnet andthebrain. Hon applicerar detta på ledarskap, kommunikation, arbetsmiljö och förändring. Gabriella arbetar ofta med organisationer som ska gå mot ett aktivitetsbaserat arbetssätt.

"Allt utgår ju från hjärnan!"

Hon anlitas för både längre konsultuppdrag och kortare workshops samt kunskapslyftande föreläsningar. De korta och mer kunskapshöjande insatser behövs för att starta en viss utveckling inom ett företag. Dessa insatser genomförs av Gabriella, &thebrain genom föreläsningar och workshops. Populära ämnen är Hjärnsmart arbete, Ta hand om din hjärna, Neuroledarskap och Kommunikativt ledarskap.

Hon berättar att hennes mål är att de som arbetar med henne skall uppleva en wow-effekt när de upptäcker intressanta vinklar och vrår kring hur vi människor fungerar biologiskt, beter oss, kommunicerar och hur förändringar samt utveckling påverkar oss

Det innebär business att arbeta hjärnsmart och det är också vad &thebrain innebär och vill stå för, berättar Gabriella Ringvall.

Gabriella berättar att en framgångsfaktor i ett modernt arbetsmiljötänk i alla organisationer är att man samarbetar med hjärnans behov och funktioner. Det blir ett kraftfullt verktyg för att nå resultat. Det ökar effektivitet och prestation.

Vi lever i en snabb uppkopplad värld, i ”uppmärksamhetsekonomin” med ständiga intryck och stimulin. För att kunna fortsätta få ut det bästa av vår tid behöver vi vara ”streetsmarta” i hur vi organiserar vårt arbetsliv och hur vi leder våra medarbetare och oss själva.

"Vi måste använda hjärnforskningen på arbetsplatserna!", säger Gabriella

Jag länkat ihop tre ben för att hjälpa till att skapa smarta arbetsmiljöer, berättar Gabriella.

De tre benen är:
-Kunskap om hjärnan, stressen och hälsan.
-Kommunikativt ledarskap - en väg framåt.
-Förändringsledning- sättet att få till en strategi och nya beteenden.

Kunskap om hjärnan, navigering inom förändringsprocesser och det kommunikativa ledarskapet är ämnen som &thebrain och Gabriella bidrar med till arbetsplatser.

När vi avslutar med att fråga Gabriella om varför hon tycker att det är viktigt att vara med på arbetsplatsenifokus.se så svarar hon att den opartiska plattformen arbetsplatsenifokus.se är en viktig plats för att samla kunskap och kompetens kring arbetsplatser. Självklart vill hon med &thebrain bidra med hjärnkunskap, förändringsledning ock kommunikation där - något alla arbetsplatser behöver!

&thebrain referenser-Dagens industri, ICA, Jernkontoret, Celgene, Raoul Wallenberginstitutet, Atlas Copco, Orkla, Skatteverket, SEB, Hyresgästföreningen, Forte, Pensionsmyndigheten, Talarforum, Röda Korset, ABB, Tobii, Ergohuset, MER Arkitekter m.fl.