PLAY - Maj 2022 3 ämnen 3 tips!

Till "PLAY" - Lyssna, titta och njut! 3 ämnen 3 tips!

Trevlig helg med PLAY - Lyssna, titta och njut! 3 ämnen 3 tips!

arbetsplatsenifokus.se har numera ett stort växande bibliotek av spännande podcasts och videos. Här får du 3 ämnen med 3 tips inom varje ämne. Du kan också klicka här så kommer du till startsidan "PLAY"

Välmående och hjärnhälsa- 3 tips!

• Hur fungerar inlärning?- Med Anna Tebelius Bodin och Kristin Kaspersen- Lyssna här
  • Så kan du bli mindre trött av distansmöten- med David Stiernholm- Titta här!
  • Lär känna din hjärna- för att öka välmående med energi- Med Lena Skogholm- Lyssna här!

Företagskultur och ledarskap- 3 tips!

• Kreativitet och innovation - hur gör man?- Med Leif Denti, forskare inom kreativitet och innovation. Samtalet drivers av Pia Andreasson- Lyssna här!
  • Inte bara chefen- alla har ansvar!- Med Lisa Arnborg som ger viktiga råd och insikter om samspelet på framtidens kontor- Lyssna här!
  • Psykologisk trygghet samt intelligenta misstag - med Emma Stenmark i samtal med Pia Andreasson- Lyssna här!

Digitalt arbetssätt- 3 tips

• Digitalt samarbete och platsens betydelse- med Lucia Crevani i samtal med Oscar Berg- Lyssna här!
  • Digitala möten har förutsättningar att bli bra- Med Micke Darmell och Helene Arvidsson- Lyssna här!
  • Digitala arbetsmiljön- en arbetsmiljöfråga- Med Jan Gulliksen, forskare i digital arbetsmiljö på KTH- Lyssna här!

Slutligen...

Som vanligt hoppas vi att du har fått lite smarta tips, inspiration och en annan idé att testa på din arbetsplats! Tänk på att detta bara är ett litet urval av all kunskap och erfarenhet som finns att ta del av på arbetsplatsenifokus.se. Och det bästa? Varje inlägg är opartiskt, kostnadsfritt och skrivit av våra kompetenta kunskapsleverantörer och forskare.

Har du ett tips?

Vad vill du att vi skriver med om på arbetsplatsenifokus.se? Är det något ämne du saknar? Tveka inte på att tipsa oss! Klicka på knappen nedan och skicka dina förslag till oss - support@arbetsplatsenifokus.se

Tack på förhand.

TREVLIG helg önskar arbetsplatsenifokus.se