Fredrik Bauer - Mötesutveckling Sverige

Veckans kunskapsprofil på arbetsplatsenifokus.se är Fredrik Bauer - Mötesutveckling Sverige

Veckans kunskapsprofil på arbetsplatsenifokus.se är Fredrik Bauer- Mötesutveckling Sverige som bidrar med sin kunskap kring att göra digitala möten, fysiska möten eller hybrida möten mer effektiva, roligare och energigivande.

Fredrik Bauer är författare, utbildare och coach. Han hjälper individer och organisationer med kunskap baserat på aktuell forskning. Fredrik Bauer är författare till "Världens bästa möten" och "Mötesräddaren" och har initierat flera studier av möteseffektiviteten i Sverige.

arbetsplatsenifokus.se släpper Fredrik Bauer regelbundet nya kunskapsinlägg och tips för ökad möteseffektivitet.

Exempel på kunskapsinlägg skrivna av Fredrik Bauer:

📘 Därför är chefen viktig på en hybrid arbetsplats
📘 Fysiskt, digitalt eller mitt emellan – Så väljer du rätt!
📘 Mötespolicy i det nya normala
📘
Möteskultur – detta krävs för att lyckas
📘 Varför alla dessa möten?

📘 Så lyckas du med hybridmöten

Fredrik har själv bred erfarenhet från att leda möten, konferenser och workshops. Efter att ha tröttnat på att delta på tråkiga möten och samtidigt få extremt positiva reaktioner som mötesledare, moderator och facilitator, startade han företaget Mötesutveckling Sverige AB.

Med hjälp av ett nätverk av konsulter hjälper Fredrik idag både individer, företag och organisationer av alla storlekar till effektiva möten med aktiva deltagare.

Effektiva möten är enkelt i teorin men svårt i praktiken! Alla vet hur viktigt det är med fysisk aktivitet och bra mat. Ändå har många dåliga vanor. Samma sak gäller för möten. Många känner till grunderna men fortsätter ändå att stressa från det ena dåliga mötet till det andra.

På samma sätt som du får hjälp av en personlig tränare på gymmet som utmanar och stöttar, så hjälper Fredrik Bauer dig till att skapa nya goda vanor för dina möten. Är du redo för effektiva möten med aktiva deltagare? Läs mer här!

Många chefer och projektledare får ledarskapsutbildning helt utan att lära sig leda möten på ett modernt och effektivt sätt. Studier visar att över hälften av dem som leder möten helt saknar utbildning för uppgiften och behovet av att stärka kompetensen är stort.

Enligt Mötesutvecklings studier vet inte ens 54 procent vad som har bestämts på mötet när det avslutas. Fredrik har initierat flera studier i möteseffektivitet, skrivit två böcker, inspirerat och utbildat inom både offentlig sektor och privat näringsliv. Skrivit artiklar och krönikor, medverkat i poddar och intervjuer och bjussat på mängder av konkreta mötestips.

Fredrik Bauer har varit uppskattad som moderator för både digitala och fysiska konferenser, events och kreativa möten. Idag genomför han framförallt uppdrag för att utbilda och coacha andra till att själva bli trygga som mötesledare. Läs mer här!

Fredrik vill rädda världen från tråkiga möten