Hybridarbetsplatsen 2023 i fokus på arbetsplatsenifokus.se

Hybridarbetsplatsen 2023 i fokus på arbetsplatsenifokus.se

Vi har klivit en bit in i 2023. Den hybrida arbetsplatsen och arbetssättet blir mer självklart för varje dag. Men vad krävs för att lyckas? Vad har vi med oss från 2022? Var innebär arbetssättet egentligen?

Ta del av spännande kunskapsinlägg skrivna av kunskapsprofiler i form av forskare och experter.

📙Ska ni bli en hybrid arbetsplats? Tips, råd och exempel!

Under det senaste året har videomöten gått ifrån att vara ett ”event” till att bli en naturlig del av vår arbetsdag. Just nu förändras och förflyttas hela begreppet arbetsplats. Här får du tips på hur ni får er hybrida arbetsplats att klaffa.
Författare: Informationsteknik

📙Hybridarbetsplatsen- Hur får vi till en känsla av gemenskap?

Vad kan vi lära oss av forskningen kring känsla av gemenskap? En bit in i 2023 börjar det märkas tydligt på arbetsplatser att vi har olika upplevelser av det så kallade ”nya normala”. Läs forskargruppen DigMas tankar.- Mälardalens Universitet.
Författare: Forskargruppen DigMa - Mälardalens Universitet

📙Tips om digitala verktyg som optimerar hybridarbete

När det gäller den hybrida arbetsplatsen lär vi oss fortfarande. Nu när vi är utspridda och ständigt uppkopplade behöver vi vara duktiga på att använda oss av den digitala teknik som har utformats för flexibelt hybridarbete. Här får du tips för optimering!
Författare: Emelie Tidblad- Lexicon

📙Därför är chefen viktig på hybridarbetsplatsen

Att leda medarbetare som ständigt befinner sig på olika platser är utmanande. Oavsett om du gillar det eller inte påverkar ditt beteende dina medarbetare. Inte minst när det gäller möteseffektivitet! Läs vidare för konkreta tips och tre frågor du behöver besvara!
Författare: Fredrik Bauer - Mötesutveckling

📙10 frågor till hybridledaren och hybrid-teamet

Det nya normala för många av oss är att ha mer flexibilitet i var vi utför vårt arbete. Om vi gör det rätt får vi det bästa av båda världar; kontoret och distansarbete. Här är tio konkreta frågor ni kan använda i ledningsgruppen eller med teamet för att snabba på förbättringsprocessen. Keep on reading!
Författare: Antoni Lacinai

📙Fler hybridarbetsplatser att välja mellan!

Hybridarbete är för de flesta synonymt med att alternera sina arbetsdagar mellan kontoret och hemma. Men behöver valmöjligheten stanna där? Kommer framtiden bjuda på en mer flexibel och attraktivare palett av arbetsplatser? Läs kunskapsinlägget om "Networking".
Författare: Jennica Lenning och Peter Ingman - Mindmove

📙Co-creation för optimal hybrid ljudmiljö

Från cellkontor till öppna kontorslandskap ställer stora krav på design av ljudmiljön. När samma arbetslandskap förvandlas till forum för hybrida möten, uppstår nya prövningar. Den hybrida arbetsplatsen kräver fokus på ljudmiljö.
Författare: Jonas Backman - Norconsult Akustik

📙Hur anpassar man mötesrum för hybridmöten?

Att anpassa mötesrum för hybridmöten är enklare än man kan tro. Och vet du vad? En bra start är att inspireras av så kallade telepresence rooms. Ta del av 4 konkreta lärdomar inför hybridmöten. Keep on reading!
Författare: Marcus Boij - Informationsteknik

📙Vad är det optimala hybridkontoret 2023?

Ta del av en spännande minnesresa, från klassiskt kontor på 90-talet till dagens flexibla hybridkontor. Experten och förändringsledaren mot framtidens arbetssätt, Peter Robertsson, delar med sig av sina erfarenheter. Inspireras av dessa tankar och läs om hybridkontorets unika fördelar.
Författare: Peter Robertsson - GoToWork

📙Hybridkontorets vara eller icke vara

För vem finns den hybrida arbetsplatsen och varför? Hybridarbetsplatsen- är den här för att stanna? Vad menar man med hybrid arbetsplats? One size fits all"? Vad hör inredningsarkitekten ute på marknaden hos sina kunder? Läs mer här!
Författare: Cecilia Holmén samt Hanna Brotén - Modesty Concept

📙Hybridarbetsplatsen- Att dela är det nya normala

I det nya normala bör vi tänka vårt istället för mitt. Att låna, dela eller hyra saker istället för att själv äga är ju något många av oss vant oss vid och insett fördelar med. Många börjar se vinsten med att applicera samma idé på kontoret. Ta del av 6 tankar om att dela på hybridarbetsplatsen.
Författare: Malin Pansell - MY Workspaces

📙Det gamla arbetslivet – uttryck vi minns

Vi vet att det känns som ett avlägset minne nu, det där med fasta kontorsplatser och påbjuden fysisk närvaro. Kanske blickar du tillbaka med fascination och förfäran – stämmer det att arbete en gång i tiden var en plats man gick till snarare än något man gjorde? Ta del av uttryck vi minns och reflektera.
Författare: Jacob Sundberg - JSC it-partner

God läsning önskar arbetsplatsenifokus.se