place2place – Sveriges första digitala marknadsplats för cirkulär inredning.

Veckans kunskapsprofil på arbetsplatsenifokus.se är place2place

Veckans kunskapsprofil på arbetsplatsenifokus.se är place2place som bidrar med sin kunskap kring återbruk.

place2place grundades av Ola Göransson och Daniel Stridh utifrån deras vilja att ta ansvar. Ett ansvar för en bransch som de inte upplevde tog tillräckliga initiativ, tillräckligt snabbt för att en förändring skulle kunna ske inom en rimlig framtid.

place2place grundades utifrån frågan - varför används inte återbrukad inredning i större utsträckning än vad det gör idag?

Exempel på kunskapsinlägg skriva av place2place

🛋 Helhetsgrepp med återbruk - Är det svårt?
🛋 Förstudie återbrukad inredning - Sveriges kommuner
🛋 Enkla tips vid möblering av kontoret
🛋 Med hållbarhet som mervärde i omställningen
🛋 Det nya normala
🛋 Nyckeltal med återbrukad inredning

De menar på att det är enklare att använda återbruk än nytt. Dessutom är det billigare, snabbare och mycket mer hållbart.

För att det ska vara så krävs en teknisk lösning som underlättar. Som känns igen och är intuitiv. Därför finns deras cirkulära plattform place2place. Den är byggd som en e-handel med tydliga steg och med stöd för användaren, som alla känner igen. De ville göra det väldigt enkelt för alla.

Deras cirkulära marknadsplats för återbrukad inredning till kontor är en webbhandel med bara återbrukad inredning som går direkt från plats till plats. Här kan alla tillverkare, återbruksförsäljare och företagskunder lägga ut sin återbrukade inredning till försäljning och bli en del av det cirkulära flödet, där alla kan vara både köpare och säljare samtidigt med minimal insats. Läs mer här!

Ola Göransson och Daniel Stridh har över 23 års erfarenhet av inredning för kontor och allmänna ytor. Genom nära arbete med storkunder, producenter och serviceföretag genom åren, har de en gedigen bakgrund och inblick i den svenska inredningsbranschen.
När Ola och Göran grundade plattformen ville de sänka tröskeln för slutkund och föreskrivande led.

De ville få en snabbare utväxling av återbruket på marknaden. Läs mer här!

Hälsar