PRESSMEDDELANDE: Antoni Lacinai - Ny expert på arbetsplatsenifokus.se

PRESSMEDDELANDE: Antoni Lacinai - Ny expert på arbetsplatsenifokus.se

Antoni Lacinai - Ny expert på arbetsplatsenifokus.se som kommer att bidra med sin kunskap och kompetens med fokus på mänsklig kommunikation på arbetsplatsen.

Vi frågar Antoni- "Varför vill du vara med på arbetsplatsenifokus.se?"

”Min mission är enkel: Jag vill hjälpa fler människor att må bra och känna arbetsglädje när de leder människor, servar kunder och samarbetar med kollegor. Att ha en god kommunikation på våra arbetsplatser bidrar till högre motivation och engagemang. Därför är arbetsplatsenifokus.se en mycket bra plattform, eftersom den också drivs av medvetna människor som bryr sig om både planeten och människorna på den, säger Antoni Lacinai, kommunikationsexpert och ägare till Lacinai Communication & Performance development.

Antoni Lacinai är kommunikationsexpert och en av Sveriges mest anlitade föreläsare. Hans fokus ligger i skärningspunkten mellan ledarskap, arbetsglädje och kundbemötande. Han hjälper chefer och team att utveckla sin kommunikation, sina möten och sin prestation.

”Jag har i 25 år letat efter framgångsnycklar till en god kommunikation på arbetsplatsen. Jag har hittat 20 nycklar, tre kommunikativa superkrafter, 10 motivationshöjare och mer därtill. Jag har till exempel utvecklat en målmodell, en formel för motivation och en ledarskapsformel som fokuserar på effekt istället för effektivitet",  säger Antoni.

Han berättar att det har givit honom god insikt inom kommunikation, ledarskap, motivation, mål och möten. Det är också det han skriver krönikor och böcker om. Det är också det han föreläser om och utbildar i runt om i världen. Antoni har bland annat gjort egna studier in distansledarskapets- liksom hybridledarskapets utmaningar där han frågat flera hundra chefer runt om i världen.

Det är väldigt intressant att fråga chefer om deras utmaningar och jag har fått många värdefulla insikter som jag delar med mig av på olika sätt", berättar Antoni.

Han trycker på att även om han är ett fan av analog kommunikation där vi möts i samma rum så har han lagt enormt mycket tid på att hitta framgångsfaktorer för samarbete och kommunikation oavsett kommunikationskanal. Han ser att kommunikation mellan människor är som elektricitet i ett modernt samhälle. Utan det fungerar ingenting.

Antoni blir ofta anlitad av större bolag, inte sällan med flera kontor på olika platser. Han har givit ut 13 böcker om kommunikation, mål och möten, böcker han skrivit själv och med andra. 2020 gjorde han dessutom skönlitterär debut.

Antoni är återkommande krönikör i olika tidskrifter inom ledarskap och events. 2019 kom han på tredje plats i Storytelling-SM.

Han har bidragit till bolag som:  Ericsson, Telia, Svenskt näringsliv, Google, Tieto, Höganäs, Fortum, Skellefteåkraft, Nelson garden och ett flertal kommuner och kommunala bolag.