​Sveriges första opartiska kunskapsbank och leverantörsbank i arbetet mot framtidens kontor- arbetsplatsenifokus.se

"Veckans leverantörer" på arbetsplatsenifokus.se - Vecka 26

arbetsplatsenifokus.se  fortsätter att presentera leverantörer varje vecka.

FÖRST - 3 snabba svar på 3 frågor.

1. Vad är arbetsplatsenifokus.se ?
Sveriges första opartiska kunskapsbank och leverantörsbank i arbetet mot framtidens kontor där:

- läsaren kan hitta och spara kunskap och leverantörer.
- läsaren kan förkovra sig och bli bättre beställare.
- läsaren kan söka leverantörer för att få stöd och hjälp.
- branschen kan hitta varandra. Leverantörer som hittar leverantörer.

2. Vilket är vårt högre syfte?
Att genom kunskap kompetens höja Sverige i arbetet mot framtidens kontor.

3. Vår målgrupp?
- Alla företag och individer som står inför, under och efter en kontorsförändring.
- Alla leverantörer i branschen.
- De som vill utvecklas inom området.

NU till "Veckans leverantörer" - Vecka 26

Spectrum Arkitekter
Spectrum Arkitekter utformar arbetsplatser helt efter människans behov och gör noggranna och djupgående undersökningar i varje projekt. Med hjälp av enkäter, workshops, studiebesök, digitala och manuella mätningar och intervjuer så skapar de en bild av kundens vision, behov och mål. Oavsett vilka metoder som används så anpassas varje enskilt projekt. Spectrum Arkitekters affärsidé är lika enkel som den är komplex: att utforma miljöer som är anpassade till och skapade för människorna som ska vistas där.

Det krävs mycket av den som lyssnar; det innebär att man måste ha en förmåga och vilja att förändra sin egen process, se saker ur nya synvinklar, att anpassa sig efter det nya och inte förvänta sig att något som fungerade perfekt i ett annat projekt automatiskt är ultimat för alla. Inget projekt är det andra likt, säger Anna Wallerstedt Öberg, vVD Spectrum Arkitekter.

Megaron Arkitekter
Megaron Arkitekter är ett arkitektkontor som sedan 1978 fokuserat sin verksamhet till ombyggnad/nybyggnad och inredning inom kontor, bostäder och hotell. De skapar genomtänkta lösningar för funktion, rumsliga flöden och identitetsskapande miljöer. Hållbarhet, kvalitet och långsiktiga lösningar är viktiga för Megaron. Deras utgångspunkt är att nå en helhetsbild och lyssna av de visioner som finns.

Att följa och guida kunden i en smidig process där kundens målbild är vår är det vi brinner för, säger Catharina Witte Wardell, VD Megaron arkitekter.

Alfa Inredningar
Alfa Inredningar etablerades för över 30 år sedan i Stockholm. Alfa verkar inom tre affärsområden som är fastighetsrådgivning, flyttprojektledning och inredning. De hjälper kunden med allt som har med lokalen att göra och att identifiera kundens lokalbehov, hitta lokal utifrån dessa behov samt hjälper vid en eventuell förhandling om kundens nuvarande ytor. Alfa projekterar externa som interna flyttar.

"Vi erbjuder en helhet för att kunderna ska kunna fokusera på deras dagliga verksamhet och för att de skall känna sig trygga i våra händer, säger Magnus Rydstedt en av två grundare till Alfa Inredningar.

Playoffice Design
Playoffice Design är ett företag som främjar aktivitet, hälsa och välmående. De fokuserar på Interiör och kunskap för människor som vill skapa kreativa och hälsosamma miljöer. Playoffice drivs av Mattias Sagmander som har lång erfarenhet som Country Product Manager på ett av Europas ledande leverantörer av arbetsplatslösningar.

"Efter alla år som jag har arbetat tillsammans med Arkitekter och Ergonomer, såg jag utmaningen och behovet hos företag med att bli mer lönsam genom fysisk aktivitet", avslutar Mattias Sagmander ägare av Playoffice Design.

Hälsar arbetsplatsenifokus.se