Z-health och Dr Eric Cobb gästade Malmö

Under 4 dagar var Dr Eric Cobb och hans team på plats i Malmö för att lära ut kurs 9S i Z-healths educations program. The next evolution-Interoception var temat för kursen. Från Sverige var det ett fåtal deltagare, då vi i detta land ännu inte accepterat de senaste 10 årens forskning runt hjärnans rekryteringsmönster och "gut brain axis", utan fortfarande är kvar i biomekaniken, även om en försiktig förändring är på gång.

Forskningen på hjärnan och nersystemet är fortfarande i sin linda, det är mindre än 20 år sedan FMRI såg dagens ljus, och fortfarande pratar folk i branschen om smärtsignaler från extremiteter.

På Arch Academy var vi tidiga med att fokusera på den samtida forskningen inom neurovetenskap, på att jobba med applicerad neurologi, dvs direkta övningar och åtgärder som stärker de signaler till hjärnan som inte levererar kvalitet, och på så sätt komma till rotens kärna för smärta, dysfunktion eller vilka symptom, diagnoser man sitter med. Speciellt effektivt på kroniska åkommor.

Inom Z-health, som är en av våra huvudleverantörer, har man sedan start haft detta i fokus. Med sina olika utbildningsblock och den kompetens man idag som organisation besitter är man ledande inom detta område.

På Arch Academy har vi tagit samtliga utbildningsblock, lagt till en teknisk plattform och tvättat detta till kliniknivå, för att det skall vara möjligt att implementera i befintlig verksamhet. Vi utbildar kiropraktorer, naprapater, massörer mfl inom "applied neuroscience", där vi levererar en förenklad version av hela den massiva utbildningen från Z-health tillsammans med den tekniska plattform som i tillägg är vetenskapligt ledande inom sitt område.

Så det är dags att ta in den neurobiomekaniska modellen för att öka funktionen hos era klienter, athleter, och patienter. Z-health har utan tvekan det mest omfattande neurobaserade träningssystemet för att förbättra insignalerna till hjärnan, och tillsammans med vår tekniska plattform från Erchonia skapar vi idag framtidens friskvård.

Är din klinik intresserad av ett samarbete, boka in en demodag där vi kommer och förklarar, går igenom utbildning, teknik, och implementering. Du ansöker på https://www.humanrecharge.com/#bott

Nästa helgkurs är redan 24-26 Maj i Varberg, https://magnetevent.se/Event/archmethod-kurs-monday-morning-protocol-27835/

För ytterligare frågor maila oss på info@aosc.se