Förändringar i ARE koncernens ledningsgrupp

Förändringar i ARE koncernens ledningsgrupp

Jonas Granzell avslutar sitt uppdrag som vd för ARE Sverige AB per den 7 februari 2023. Den svenska verksamheten kommer fortsättningsvis att ledas av ARE Groups CEO Jarno Hacklin. Verksamhetens regionchefer kommer därmed att rapportera direkt till Jarno Hacklin.

Emil Silverberg fortsätter som Regionchef för södra Sverige med ansvar för Climat80 Gruppen, där Climat80, Climat80 Entreprenad, Elfast, Klimatkyl, Lunds Värme & Sanitet och Stjernfeldts VVS ingår.

Ulf Andersson blir t.f. Regionchef för östra och västra Sverige med ansvar för Kungälvs Rörläggeri och Inter El.

Jonas Granzell har varit ansvarig för ARE Sveriges verksamhet sedan 2019.

"Vi vill tacka Jonas för hans insatser under tiden på ARE. Tillsammans med den svenska ledningsgruppen har Jonas byggt grunden för ARE:s framtid i Sverige. Vi önskar Jonas all lycka i framtiden, säger Jarno Hacklin, vd för ARE Group.

För ytterligare information kontakta:
Helene Dahlgren, HR-chef ARE Sverige
helene.dahlgren@are-group.se

Förfrågningar via ARE:s PR-avdelning:
Maiju Nupponen, Head of Communications ARE Group
maiju.nupponen@are.fi

ARE är ett familjeföretag med över 100 års erfarenhet av tekniska byggtjänster. Vi tillhandahåller lösningar och tjänster för hela fastighetens livscykel från underhåll, modernisering och renovering till byggtjänster som kontrakterar nya byggnader. Vi arbetar nära våra kunder för att hitta de bästa lösningarna, oavsett om fastigheten är ett kontor, köpcentrum, hotell, sjukhus, bostadshus eller industrianläggning.

Vi investerar i energieffektiva byggtjänster som gör det möjligt för oss att erbjuda energieffektiva lokaler och bekväma inomhusförhållanden för slutanvändare med kostnadseffektivt genomförande. ARE har totalt 3 300 anställda i Finland och Sverige och bolaget omsätter cirka 460 miljoner euro. ARE är en del av Conficap-koncernen. Mer information: are.fi

I ARE Sverige AB ingår Kungälvs Rörläggeri med Inter El och Climat80 Gruppen som omfattar Climat80, Climat80 Entreprenad, Elfast, Klimatkyl, Lunds Värme & Sanitet och Stjernfeldts VVS.

Peter Ramstedt

Presskontakt CEO, ARE Sverige AB +46 730-70 93 47

Livskraft för din fastighet.

ARE är ett finskt familjeföretaget som har över 100 års erfarenhet inom bygg- och installationsbranschen. ARE utvecklar lösningar och erbjuder tjänster under hela fastighetens livscykel och är din partner för framtidens hållbara fastigheter.

ARE Sverige AB
Karlsbodavägen 13 A