17 förändrar spelplanen för kvinnligt entreprenörskap och ägande

17 förändrar spelplanen för kvinnligt entreprenörskap och ägande

För nästan ett år sedan grundades 17, ett initiativ som samlar av landets mest framgångsrika kvinnliga entreprenörer där samtliga är grundare till bolag som omsätter minst 50 Mkr. Det tonsättande nätverket arbetar bland annat aktivt för att skapa bättre förutsättningar för kvinnligt entreprenörskap och ägande.

17 är en intresseorganisation som vill se fler storbolag som grundas, ägs och drivs av kvinnor. Åre Business Forum och 17 har inlett ett samarbete där vi tillsammans vill skapa möjligheter för tillväxt och inspirera till kvinnligt företagande.

"17s vision är att kvinnor som väljer att bli entreprenörer inte bara ska bli fler – de ska också bli mäktiga storspelare på marknaden. För oss är det därför en självklarhet att vara en partner till Åre Business Forum och vara närvarande när makten samlas”, säger Jessica Löfström, Vd Expandera Mera och en av grundarna till 17.

Minimikravet för att kvalificera in som medlem i 17 är att vara grundare av bolag som omsätter minst 50 Mkr. Många av medlemmarna i nätverket omsätter från 100 Mkr och uppåt och tillsammans omsätter de 8 miljarder kronor. De representerar 100 bolag med sammanlagt 6000 anställda.

"Vi på Åre Business Forum brinner för att lyfta fram goda exempel och vi vill inspirera till tillväxt. 17 är fantastiska ambassadörer för företagande och samarbetet med dem är en viktigt del i vår fortsatta utveckling med att skapa möjligheter för affärer", säger Anna Magnusson, Projektansvarig på Åre Business Forum.

Under årets evenemang representeras 17 av Jessica Löfström, Vd Expandera Mera, Anna Bråkenhielm, Mediaentreprenör, Hellen Wohlin Lidgard, Styrelseproffs och investerare, Pernilla Ramslöv, Vd Nox Consulting och Lisa Lindström, Vd Doberman.

Program och mer information om Åre Business Forum hittar ni här.

Här hittar ni mer information om 17