3D-printing hetare än någonsin - storbolag möter entreprenörsbolag i Åre!

3D-printing hetare än någonsin - storbolag möter entreprenörsbolag i Åre!

AIM Sweden är ett av Nordens mest framstående 3D-printing företag som producerar allt från individanpassade kirurgiska benimplantat till avancerade fordonskomponenter. AIM Swedens vd Göran Elovsson kommer tillsammans med bl.a. Astra Zenecas vd Jan-Olof Jacke att diskutera innovationsklimat under Åre Business Forum 31 mars.

AIM Sweden är unikt i norden med framställandet av 3D-printade produkter i plast och metall. Affärsverksamheten kommer ursprungligen från ett forskarteam på Mittuniversitetet i Östersund och idag består bolagets kompetens av en kombination av experter inom forskning såväl som näringsliv.

Under Åre Business Forum 31 mars kommer AIMs vd Göran Elovsson att delta i en paneldiskussion om innovationsmöjligheter, den nya eran med konstant föränderlig teknik och hur man som storbolag såväl som startup hanterar dessa frågor. I diskussionen deltar även Lars Iversen, vd Technoport Trondheim, Charlotte Brogren, Generaldirektör Vinnova och Jan-Olof Jacke, vd AstraZeneca.

Direktlänk anmälan till Åre Business Forum

Program och mer information