En av sveriges hetaste start-ups kommer till Åre

En av sveriges hetaste start-ups kommer till Åre

Rosie Linder är mamman och civilekonomen som sa upp sig från välbetalda jobb och gav sig in i dataspelbranschen. Idag skapar hon mobila spel för barn med EQ som grund och inspiration. Peppy Pals är världens första EQ-spel utan språk, för barn 2-7 år med syftet att utbilda i samarbete, känslor och empati med hjälp av humor. Rosie är grundare och VD av Peppy Pals och medlem i Nasdaqs Lena-initiativ.

Visionen är att skapa en värld utan mobbning, rasism och utanförskap genom att lära barn om EQ. Företagets första spel lanserades 2014 och det toppade listorna I AppStore i Sverige och 16 andra länder. Det fick höga betyg I SVT gomorron Sverige och Peppy Pals har kallats för “något av det mest innovativa spel som gjorts under senare år”. Idag har företaget förutom spel även böcker som har lanserats via Natur&Kultur förlag.

På meritlistan finns bland annat:

• Utnämnd bland topp 3 på Internet Worlds lista över Sveriges hetaste start-ups.
  • Vinnare av Reach For Change, ”Sveriges tuffaste tävling för sociala entreprenörer”
  • Vinnare av folkets röst i Svenska Dagbladets tävling “Framtidens Entreprenör”.
  • Nominerad till Guldmobilen av Mobile Business.
  • Rekommenderad av Amazon och Google världen över.

Klicka här för att anmäla dig till Åre Kapitalmarknadsdagar 7-8 april.
På Åre Kapitalmarknadsdagars hemsida hittar du mer information om årets evenemang.
Se kort sammandrag från 2015 års evenemang.