Energi- och digitaliseringsminister Anders Ygeman kommer till Åre Business Forum

Anders Ygeman är Energi- och digitaliseringsminister vid det nybildade infrastrukturdepartementet. Ygeman gästar Åre Business Forum den 29 mars och kommer då bland annat att berätta om den nya ministerposten, regeringens planer för energisektorn och hur Sverige kan stärka sin position inom digitalisering.

Anders Ygeman var Sveriges inrikesminister mellan 2014 - 2017, och därefter gruppledare för Socialdemokraterna. Han har varit aktiv inom politiken sedan 90-talet och har sedan tidig ålder haft ett gediget intresse för programmering och teknik.

Ygeman gästar Åre Business Forum fredagen den 29 mars och kommer då bland annat att medverka i programmet för Impact Summit samt hålla ett anförande på stora scenen om regeringens planer för energisektorn och hur Sverige kan stärka sin positionering inom digitalisering.

Klicka här för att komma direkt till anmälan.
Mer information om program och praktisk information.

Åre Business Forum är en arena med många spännande möten i en fantastisk miljö på Copperhill Mountain Lodge i Åre. Det är Nordens motsvarighet till World Economic Forum i Davos och här möts de främsta entreprenörerna och de mest aktuella bolagen med fokus på affärer, investeringar och nya kontakter. På plats finns ägare, koncernledningar, viktiga nationella aktörer, de bästa tillväxtbolagen i Norden samt några av våra främsta politiker.