Partnerskap med Åre och Davos

Partnerskap med Åre och Davos

Redan 2003 etablerade Audi verksamheten med provkörningar och körkurser på isarna runt Åre där många skidåkare lärt sig att bättre behärska isigt underlag. Vintern 2016 genomfördes hela 1800 provkörningar på Åresjöns is. Som huvudsponsor till både den alpina världscupen och världscupen i skicross är Åre dessutom en naturlig arena för företagets marknadsaktiviteter.

För andra året i rad är Audi är partner till Åre Kapitalmarknadsdagar och bidrar bl.a. med VIP-shuttles till de besökande gästerna.

-Partnerskapet är en naturlig förlängning av vårt engagemang i Åre . På samma sätt som Audi är partner till World Economic Forum i Davos, är vi i Sverige partner till Åre Kapitalmarknadsdagar, säger Marco Schubert chef Audi Sverige.

Under årets kapitalmarknadsdagar kommer Audi att ge en inblick iföretagets strategi för framtidens hållbara mobilitet, självkörande bilar och bilen i staden.