Per Nordgren på Ratos deltar i Almis investerarpanel

Per Nordgren på Ratos deltar i Almis investerarpanel

För andra femte året i rad arrangeras Almi Pitchevent under Åre Kapitalmarknadsdagar. Den 26 mars kommer 20 unga företag pitcha sitt företag inför en skarp investerarpanel där första pris är 100 000 kr. Per Nordgren är Industriell rådgivare på Ratos och kommer delta i investerarpanelen under Pitcheventet. Per har styrelseuppdrag i bl.a. GD Hydro OY och har tidigare varit vd på Hägglunds Drives.

”I min roll som industriell rådgivare på Ratos är det viktigt att alltid identifiera och diskutera nya investeringsmöjligheter i Norden. Denna möjlighet ges verkligen på Åre Kapitalmarknadsdagar. Som panelmedlem i Almi Pitch ser jag extra fram emot att få möta och inspireras av duktiga entreprenörer samt kunna bidra med min erfarenhet av att bygga framgångsrika bolag och identifiera framtida tillväxtmöjligheter.”

Per har styrelseuppdrag i GS Hydro OY och Indexator Rototilt System AB samt har tidigare varit vd på Hägglunds Drives och marknadschef på Svensk Etanolkemi AB.

Vi är mycket glada över att få välkomna Ratos och Per Nordgren till investerarpanelen i Almis Pitch event som äger rum under Åre Kapitalmarknadsdagar. Almi Pitch arrangeras av Almi Invest, Sveriges mest aktiva investerare i tidiga tillväxtbolag. I Pitcheventet deltar ett 20-tal vassa unga tillväxtbolag från hela Sverige för att hitta investerare som vill vara med på resan framåt. Första pris i tävlingen är 100 000 kronor.

Ratos är ett private equity-konglomerat med affärsidén att över tiden skapa högsta möjliga avkastning genom ett professionellt, aktivt och ansvarsfullt utövande av ägarrollen i ett antal utvalda bolag och investeringssituationer. Läs mer på Ratos hemsida

Almi Invest investerar i bolag med stor tillväxtpotential. Vi skapar, med kompetens, kapital och nätverk möjligheter för bolag att växa. Investeringar sker från såddfas till expansionsfas. Vi finns över hela landet med regional kunskap och ett internationellt perspektiv. Portföljen består idag av ca 400 tillväxtbolag i många olika branscher. Almi Invest är ett dotterbolag till Almi Företagspartner AB. Klicka här för att läsa mer om Almi Invest