Spintop Ventures till Investerarpanelen i Almis Pitchevent under Åre Kapitalmarknadsdagar 27-28 mars 2014!

Finn Persson, Partner på Spintop Ventures- deltar i investerarpanelen under Åre Kapitalmarknadsdagar 27-28 mars 2014.

Vi är mycket glada över att få välkomna Spintop Ventures och Finn Persson till investerarpanelen i Almis Pitch event som äger rum under Åre Kapitalmarknadsdagar. I Pitcheventet deltar ett 20-tal vassa inkubatorbolag från hela Sverige för att hitta investerare som vill vara med på resan framåt.

Spintop Ventures är entreprenörer som backar andra entreprenörer. Spintop investerar i relativt tidiga skeden i teknikbaserade bolag som leds av drivna entreprenörsteam och siktar på globala affärsmöjligheter. Verksamheten leds av en seinior  partnergrupp med stor internationell erfarenhet från ICT-sektorn. Runt investeringsteamet finnns ett nätverk av ett 60-tal framgångsrika entreprenörer och privatinvesterare som aktivt bidrar med expertkunskaper, erfarenheter och kontaktnät. Samtliga medlemmar i nätverket har också  investerat egna pengar i Spintop.

Jag ser verkligen fram emot att träffa de särskilt utvalda inkubatorbolagen under pitcheventet. En investering handlar lika mycket om VEM man investerer i som VAD man investerar i. Våra investeringar är inte bara en investering av kapital utan ockå en investering i en långsiktig relation. Vi följer gärna bolag och entreprenörsteam under en tid innan vi investerar och jag hoppas göra nya spännande bekantskaper i Åre." säger Finn Persson.