Bert huvudperson nr 70 på Arena Göteborg när ”Mr Aktuellt” Lennart Persson intervjuar

Superentreprenören Bert Karlsson är måndag 8 juni nästa huvudperson på affärsklubben Arena Göteborg. Han intervjuas av Lennart Persson, välkänd TV-profil och en av Sveriges skickligaste programledare. Bert blir nr 70 av profiler sedan Arenastarten 2010. Båda herrarna har varit med tidigare. Bert var 11 april 2011 huvudperson nr 22. Lennart 11 mars 2010 nr 2

- Första gången vi har två hedersmedlemmar och tidigare huvudpersoner samtidigt på scenen, kommenterar Owe Sterner, CEO Arena Göteborg..

Skara-Bert har jobbat med det mesta. Skivbolagsboss, förläggare och f d politiker. Han var medgrundare till Ny demokrati och riksdagsledamot 1991-1994. Bert äger och driver 13 olika bolag. Bl a Jokarjo AB och Budgetgrossisten AB. Just nu är asylboendet mycket uppmärksammat. Inom det området är Bert nu störst i Sverige.

Lennart Persson, tidigare SVT:s Mr Aktuellt och idag ofta programledare i samma kanals Gomorron Sverige, är en mycket erfaren mediaprofil. Har jobbat med radio och TV, främst i de stora kanalerna SR/SVT och TV4 (Nyhetsmorgon). Åren 2001-2006 ledde Lennart totalt 174 program av Debatt i SVT från Göteborg. 2008 blev Lennart nyhetsankare på SVT:s Aktuellt.

- Eventet är som vanligt fullbokat. Medlemmarna är huvudsakligen framgångsrika affärsmän och entreprenörer. Våra bordsvärdar efter modell från internationella Club Med uppskattas mycket, säger Owe Sterner.

FixCandle, Lena och Eddie Dyfverman, segrare i Venture Cup Väst, presenteras liksom CBC Investment Group, en av Arena Göteborgs samarbetspartner.

Innan Arenakvällen spelas Arena Tennis Open på Ullevi Tennisklubb. VIP-tennis med Bert, Magnus Gustafsson, Glenn Hysen och andra göteborgsprofiler.

Måndag 24 augusti kommer underhållaren och TV-profilen Lasse Kronér som höstsäsongens första huvudperson på Arena Göteborg.