Aritco öppnar permanent utställning i Danmark

Utställningen öppnas i HUSET i Middelfart på Fyn, mitt i Danmark. HUSET är en samlingsplats för utbildning, konferens och inspiration med fokus på byggnation och renovering med över 120.000 besökare per år. Där finns utställningar och inspiration för allt från badrum, till fönster, växthus och hela fritidshus, samt nu också för villahissar och plattformshissar.

-Vi är väldigt glada att kunna visa upp en villahiss och en plattformshiss för våra besökare. Det är ett ypperligt komplement till de andra produkter som visas i HUSET, säger Jan Røgind Jørgenssen som är direktör på HUSET.

Danskarna kommer under 2015 att renovera för närmare 300 miljarder DKK. Att framtidssäkra sitt hus för att kunna bo kvar på äldre dagar är en växande trend. Bredare dörrhål, flexibla köks- och badrumslösning och att installera en villahiss är några exempel på vad man kan göra för att framtidssäkra hemmet.

-Villahissar är en växande trend och skapar helt nya möjligheter att bo komfortabelt, och att bo kvar i huset hela livet. Vi har utvecklat en villahiss med snygg design, som är yteffektiv och har låg energiförbrukning. Det är en riktigt praktisk möbel, säger Maria Alriksson, marknadschef på Aritco Lift.

HUSET är en samlingsplats för utbildning och konferens inom bygg och fastighetsbranschen i Danmark. Aritco tillverkar plattformshissar för offentliga miljöer som är robusta och prisvärda lösningar på alla slags tillgänglighetskrav.

-I vår monter i HUSET kan man se både en villahiss, Aritco 6000, för privata hem och en plattformshiss med kabin, Aritco 9000, för offentlig miljö. Det finns helt enkelt anledning för både privatpersoner, arkitekter och byggare att besöka vår utställning i HUSET, fortsätter Maria Alriksson.

• permanent utställning
  • danmark
  • villahiss
  • villa