​Arken Zoo öppnar i Göteborg, Frölunda Torg

​Arken Zoo öppnar i Göteborg, Frölunda Torg

Göteborg får en ny djurbutik: den 23 maj öppnar Arken Zoo nytt. Butiken slår upp portarna på Frölunda Torg med syfte att bredda utbudet i centrum för alla områdets djurägare.

Arken Zoo, Sveriges största kedja inom zoofackhandel, öppnar en ny butik i Göteborg på Frölunda Torg. Kedjan satsar på flera nyöppningar under 2020 och har i dagsläget över 100 butiker runtom i Sverige. Öppningen blir kedjans sjätte för i år och butiken på 185 kvadratmeter kommer att fyllas med produkter för såväl hund och katt som smådjur och fågel.

– Nya Arken Zoo-butiken i Frölunda Torg kommer att utmärka sig genom sitt välkomnande koncept och lämpliga placering nära dagligvaruhandel. Med en ny Arken Zoo-butik på Frölunda Torg bidrar vi till att bredda utbudet i centrum samtidigt som vi gör oss tillgängliga för både nya och gamla kunder. Vi tror att våra kunder kommer att uppskatta en djurbutik och den bekvämlighet det medför att kunna uträtta flera ärenden samtidigt. Välkommen till vår öppning den 23 maj, säger Daniel Pettersson, Sverigeansvarig på Arken Zoo.

Det ska vara enkelt och bekvämt att handla hos oss på Arken Zoo! Djurens välbefinnande är en central del av Arken Zoos syfte och i företagets vision ingår att göra livet enklare, säkrare och roligare för djurägare. Välkommen till Arken Zoo på Frölunda Torg från den 23/5!

Alingsås, Askim, Bollebygd, Borlänge, Borås, Bålsta, Enköping, Eskilstuna, Eslöv, Falkenberg, Falköping, Falun, Finspång, Färjestaden, Gustavsberg, Gävle, Göteborg, Halmstad, Handen, Haninge, Helsingborg, Huddinge, Hudiksvall, Hässleholm, Hörby, Järfälla, Jönköping, Kalmar, Karlskoga, Karlskrona, Karlstad, Kristianstad, Kungens Kurva, Kungsbacka, Kungälv, Lidköping, Limhamn, Linköping, Luleå, Lund, Malmö, Mora, Motala, Nacka, Norrköping, Norrtälje, Nyköping, Partille, Piteå, Skellefteå, Skövde, Sollentuna, Solna, Stockholm, Sundsvall, Trelleborg, Trollhättan, Täby, Uddevalla, Umeå, Upplands Väsby, Uppsala, Valbo, Varberg, Vetlanda, Vällingby, Västerås, Växjö, Ystad, Ängelholm, Örebro, Östersund.

Arken Zoo är Sveriges största zoofackhandelskedja med över 100 butiker runt om i landet. Arken Zoo ingår i Musti Group med totalt cirka 280 butiker i Norden. Genom våra fysiska butiker och vår e-handel erbjuder vi ett brett och prisvärt sortiment med produkter och tjänster av högsta kvalitet för ditt husdjur.