Anna Rex blir affärsområdeschef på Arkitema Architects

Anna Rex blir affärsområdeschef på Arkitema Architects

Anna Rex blir affärsområdeschef och kommer att leda Arkitema Architects satsning på stadsplanering i Sverige

Arkitekten Anna Rex blir från 30 maj anställd som affärsområdeschef för stadsplanering på Arkitema Architects i Sverige. Anna Rex kommer närmast från en tjänst som ansvarig arkitekt på White arkitekter och har mångårig erfarenhet av stadsplanering, bland annat från rollen som områdesstrateg i Stockholms stad.

- Framtidens arkitektur finns till stor del i våra städer och i nya urbana sammanhang. Jag ser mycket fram emot att få utveckla Arkitema Architects arkitektur för människor genom värdeskapande stadsbyggnad. Nu kan vi stötta fastighetsutvecklare, kommuner och andra aktörer för en utveckling där arkitekturen ger större värden för fler över tid, säger Anna Rex, affärsområdeschef stadsplanering på Arkitema Architects i Stockholm.

Rekryteringen av Anna Rex är viktigt för etableringen av Arkitema Architects inom affärsområdet stadsplanering, som är det sista av Arkitema Architects fem segment som etableras i Sverige. De övriga segmenten är vård, bostad, utbildning och kontor.

Anna Rex har erfarenhet av stora stadsutvecklingsprojekt genom bland annat förtätningsprogrammet för Marieberg och den nya stadsplanen för Stadshagen på Kungsholmen i Stockholm.