Ny svensk partner i Arkitema

Ny svensk partner i Arkitema

Ola Göransson (f. 1966) blir utsedd till ny partner i Arkitema. Ola har sedan våren 2013 arbetat som kreativ ledare på Arkitemas kontor i Stockholm. Från den första januari 2014 blir han ny fullvärdig partner i Arkitema.

Totalt fyra nya partner i Arkitema

Utöver utnämnandet av Ola Göransson till ny partner i Stockholm, blir ytterligare tre medarbetare utsedda till partners: Dorthe Keis (f. 1968) som sitter på kontoret i Köpenhamn samt Niels Christoffersen (f. 1966) och Glenn Elmbæk (f. 1975) som bägge tillhör kontoret i Århus.

Från 8 till 12

Arkitema ägs från den första  januari 2014 av arkitekterna MAA Bendt Almvig, Jørgen Bach, Wilhelm Berner-Nielsen, Thomas Carstens, Per Fischer, Kim Risager, Poul Schülein samt VD Peter Hartmann Berg. En partnerkrets som nu utvidgats med arkitekterna MAA Niels Christoffersen, Glenn Elmbæk, Dorthe Keis och  arkitekt MSA/SAR Ola Göransson.

Eva Grønbæk Friis

Presskontakt Kommunikationschef +45 4212 6445