ArkivDigitals största register har uppdaterats med sökbara uppgifter från Södermanland

Veckans uppdatering av registret Befolkningen i Sverige (BiS) innehåller 308 027 nya sökbara uppgifter från Södermanlands län.

De nya uppgifterna kommer från följande församlingar och årtal i Södermanland:
Bettna (1939–1948)
Mariefred (1941–1950)
Mellösa (1941–1950)
Nykyrka (1937–1949)
Nyköpings Sankt Nicolai (1941–1948)
Ripsa (1936–1950)
Råby-Rönö (1939–1950)
Stigtomta (1942–1950)
Strängnäs landsförsamling (1926–1949)
Sättersta (1938–1949)
Torshälla (1938–1950)
Torsåker (1941–1948)
Tumbo (1942–1948)
Tunaberg (1941–1950)
Tystberga (1945–1950)
Vallby (1927–1948)
Vansö (1941–1950)
Vrena (1942–1949)
Västerljung (1945–1949)
Ytterselö (1939–1949)
Åker (1940–1948)
Öja (1941–1949)
Österåker (1905–1950)

Efter dagens uppdatering innehåller Befolkningen i Sverige 168,5 miljoner sökbara poster. Vi kommer fortsätta att uppdatera registret framöver så följ gärna vår blogg och våra sociala medier för att få information om alla uppdateringar som görs.

Följande uppgifter är sökbara i Befolkningen i Sverige:

• Förnamn
  • Efternamn
  • Födelseplats (församling/län/land)
  • Bostad: församling samt plats (by, gård, kvarter etc.)

Befolkningen i Sverige (BiS) är världens största personregister för personer bosatta i Sverige. Sedan tidigare omfattar registret åren 1800–1947. Under 2024 lägger vi successivt till nya sökbara uppgifter från församlingsböcker med slutår 1952 och tidigare. Det innebär att volymen ska vara avslutad 1952 eller dessförinnan för att finnas med i registret. Om en volym till exempel innehåller åren 1950–1955 finns den alltså inte med i de här uppdateringarna.

Läs mer om Befolkningen i Sverige och vad som ingår.

Totalt finns det mer än en kvarts miljard registerposter hos ArkivDigital, registerposter som underlättar din släktforskning och hjälper dig när du snabbt vill hitta dina släktingar i kyrkböcker och andra handlingar.

För att öppna Befolkningen i Sverige loggar du in på app.arkivdigital.se, klickar på Registersökning och väljer BiS, Befolkningen i Sverige 1800–1947 i listan över registerkällor. Du behöver ha ett abonnemang hos ArkivDigital för att kunna söka i registret.

ArkivDigital är störst i Sverige på släktforskning. Med ett abonnemang hos ArkivDigital kan du bläddra bland mer än 97 miljoner bilder ur kyrkböcker och andra historiska källor och söka i mer än en kvarts miljard registerposter. De uppgifter du hittar sparar du enkelt i ett släktträd som ingår i tjänsten. Vi har även 4,7 miljoner flygbilder på hus och gårdar från hela Sverige. Har du aldrig använt ArkivDigital kan du prova oss gratis i 24 timmar.

Läs mer på vår hemsida, www.arkivdigital.se