Aronsborgs nya vd på plats

- Aronsborg har redan idag en mycket stark position på marknaden och Johan Svensson har tillsammans med teamet här gjort ett fantastiskt bra jobb, så det känns oerhört inspirerande att nu få ta vid och vidareutveckla Aronsborg ytterligare, menar Niklas.

- Det finns en stor potential och resan har bara börjat. Redan nu har vi många spännande idéer för att stärka och utveckla verksamheten framöver. Här finns erfarenhet, ett starkt engagemang och ett driv som är oerhört värdefullt för det fortsatta arbetet. Det är ett härligt team helt enkelt som det ska bli fantastiskt spännande att leda, säger Niklas Sjöblom.

Niklas Sjöblom har varit verksam inom branschen sedan mitten av 80-talet och har en gedigen bakgrund inom hotell- och mötesindustrin. Han har haft ledande befattningar inom bl. a Aros Congress Center, First Hotels och Elite Hotels. Niklas kommer närmast från Gotland och Wisby Strand Congress & Event där han som VD och delägare var med att etablera verksamheten.

• events
  • festlokal
  • konferens
  • konferensanläggning
  • konferenshotell
  • konferenslokal
  • matlagning
  • möten
  • samlingslokal
  • teambuilding
  • ny vd
  • vd
  • aktivitet
  • aktiviteter
  • chokladprovning
  • chokladskola
  • hotell

• Gotland

Aronsborg lever efter en mycket enkel filosofi; Kärlek, omtanke och choklad. Vi är ett av Sveriges största konferens- och eventhotell med 390 bäddar, kapacitet för drygt 1500 mötesdeltagare, 6 restauranger, egen chokladtillverkning, bageri och Event Court. Här finns ett rikligt utbud av aktiviteter och upplevelser för både mindre och större grupper. Aronsborgs Konferenshotell AB omsätter ca 80 MSEK och har 50 st fast anställda.

Camilla Runnedal

Presskontakt Sälj och marknadschef 070-5576576