Ny Vd på Aronsborgs Konferenshotell

Bålsta, aug 2012. Kai Pasma är anställd som ny hotelldirektör för Aronsborgs Konferenshotell. Kai har arbetat inom Nordic Choice sedan 2005, senast som hotelldirektör för Clarion Collection Hotel Etage i Västerås.

- Jag började min hotellkarriär för ca 12 år sedan på just Aronsborg och att nu vara tillbaka är som att cirkeln sluts. Jag anser att Aronsborg är en av de ledande mötes- och eventanläggningar i Norden och tillsammans med det fantastiska teamet på Aronsborg ser jag fram emot att få utveckla vår filosofi ”Kärlek, omtanke och choklad”, samt att givetvis få välkomna en massa nya och gamla kunder till oss, säger Kai Pasma.

Kai Pasma har arbetat inom Nordic Choice sedan 2005 i olika befattningar. Kai kommer närmast ifrån Clarion Collection Hotel Etage där han hade tjänsten som hotelldirektör. Innan det jobbade Kai som försäljningschef för Nordic Hotels & Resorts (Hotell som ingår i gruppen är bl. a Yasuragi Hasseludden, Selma Spa+, Copperhill Mountain Lodge, Aronsborgs Konferenshotell m.fl.).

• ny
  • nyanställd
  • hotell
  • vd
  • möten
  • konferenshotell
  • konferensanläggning
  • events
  • konferens

• Håbo

Aronsborg lever efter en mycket enkel filosofi; Kärlek, omtanke och choklad. Vi är ett av Sveriges största konferens- och eventhotell med 390 bäddar, kapacitet för drygt 1500 mötesdeltagare, 6 restauranger, egen chokladtillverkning, bageri och Event Court. Här finns ett rikligt utbud av aktiviteter och upplevelser för både mindre och större grupper. Aronsborgs Konferenshotell AB omsätter ca 80 MSEK och har 50 st fast anställda.

Camilla Runnedal

Presskontakt Sälj och marknadschef 070-5576576