NYHET: Årstiderna lanserar Improvisationslådan för alla hemmakockar

Improvisationslådan är ett helt nytt koncept i matkassebranschen. Det ekologiska matföretaget Årstiderna vill hjälpa fler att laga god och bra mat i vardagen! Improvisationslådan är fylld med ekologiska säsongsgrönsaker och lakto-ovo-vegetariska ingredienser, fast till skillnad från en matkasse, får du inga steg-för-steg-recept med lådan. Nyheten passar alla hemmakockar som låter råvarorna inspirera när middagen ska lagas.

- Improvisationslådan är för alla er som gärna vill bestämma själva vad ni ska äta till middag. Den är utvecklad för att passa dem som inte har ett behov av att följa recept och tycker om att improvisera i köket, säger Jens Mohr, kocken som handplockar de ekologiska ingredienserna i lådan, tillsammans med Årstidernas grundare Sören Ejlersen.

Varje vecka delar kockarna med sig av sina tips på vad du skulle kunna laga med ingredienserna som du får i lådan. Tipsen kan vara allt från ett enkelt förslag på hur du kan göra syltad rödlök, till en guide till hur du tillagar en annorlunda grönsak som kommer i lådan. Sedan är det upp till dig om du vill följa tipsen eller bara improvisera fram något helt eget utifrån vad säsongen har att erbjuda!

Mer flexibilitet och mindre tråkig veckohandling

Improvisationslådan kommer i en större variant för 4-6 personer och en mindre för 2-4 personer. Det är en flexibel lösning till vardagspusslet eftersom lådan gör det enkelt att fylla kylskåpet med vegetariska och ekologiska råvaror, utan att behöva planera för mycket och slippa tråkig veckohandling!

Beställ Improvisationslådan på arstiderna.com:
Liten, 2-4 personer: 565 SEK - Beställ här
Stor, 4-6 personer: 895 SEK - Beställ här