NYHET: Glutenfritt veganskt - Årstidernas nya satsning

Årstiderna har länge försett tusentals hushåll i Sverige med 100% ekologiska och inspirerande matkassar med fräscha genomtänkta råvaror och spännande recept. Som ett nytt steg i företagets gröna strategi lanseras nu en helt ny produkt för personer som vill äta helt veganskt men även undviker gluten. Eftersom matkassen är helt vegansk passar den även den som har andra matrestriktioner, som exempelvis laktosintolerans eller ägg-allergi.

Glutenfria Vegankassen är en unik produkt som innehåller glutenfria och veganska rätter fyllda av smak, variation och grön matglädje. I den här matkassen ligger fokus på smak och klimatvänlighet. Till skillnad från många alternativ som redan finns på marknaden är matkassen från början utformad för att vara just glutenfri och är uppbyggd kring säsongens allra bästa grönsaker.

Årstiderna, som sedan tidigare slopat allt rött kött från sitt sortiment, har valt att satsa fullt ut på sina veganska och vegetariska produkter. Enligt marknadschef Rachel Seow Sosa är det gröna en fana som Årstiderna gärna vill fortsätta hålla högt:

- Vi har sett ett ökat intresse för våra veganska produkter och upplever en hög efterfrågan på fler varianter på det veganska spåret. Det känns jättekul att kunna erbjuda en glutenfri och vegansk matkasse, framförallt eftersom det varit en av våra mest önskade produkter någonsin, berättar Rachel Seow Sosa.

Glutenfria Vegankassen går att beställa med middagar för 1 och 2 personer i 4 dagar redan nu och har första leverans den 27 januari.