Pressinbjudan från ArtByZaki - VERNISSAGE GÖTEBORG, 15 februari

VÄLKOMMEN till ArtByZaki

och ”The Theatre of Dreams”

VERNISSAGE | GÖTEBORG, 15 februari kl.15.00–20.00

Gothia Towers | Utställningen pågår 15–26 februari 2017

Onsdag den 15 februari kl.15.00–20.00 skulle vi bli väldigt glada om just Du vill komma och mingla med oss på Hotel Gothia Towers. Det är vårt andra stopp på vår turné & utställning ”The Theatre of Dreams” och vi är oerhört stolta över vad vi kommer att visa upp. Efter Göteborg reser vi vidare och nästa stopp blir Stockholm!

Ta gärna med dig en vän! O.S.A senast den 14 februari.

Anmäl ert deltagande på länken nedan:

Välkommen till en utställning där Du som besökare skall kunna inspireras och reflektera. Inspirerats har vi gjort och det är kanske inte svårt att lista ut ifrån vem. Skapar det gör Zakaria Alamiri i ett relativt okänt och sällan använt material när det kommer till konst, nämligen exklusiv frigolit. Och det finns såklart en story, en berättelse, till varje motiv. Varför motiven just är skapade i dessa olika stilar.

Läs mer om utställningen, om oss och se fler härliga motiv på www.artbyzaki.com

Varmt välkomna!

----------

Zakaria ”Zaki” Alamiri är uppvuxen i Rosengård, Malmö. Han har ett brinnande intresse för konst i alla dess former och hans stil idag härstammar från tidigare erfarenheter inom exempelvis urban art, stencil & pop-art. Han har jobbat på ett tryckeri i flera år varifrån han har hittat merparten av sin inspiration och idéer till att utveckla sina tekniker inom den stil, 3D pop art, som han kallar sin konst.

”Det är ingen hemlighet att Zlatan har varit min största inspiration och min förebild när det gäller min konstnärliga bana. Men varför just Zlatan? För mig personligen har Zlatan betytt hopp, framtidstro, självförtroende, attityd, att våga misslyckas, att aldrig ge upp.”

contact@artbyzaki.com

Värdar för kvällens event: