Vad ska du se på TV ikväll? Dessertmästarna, Markus och Cake Cowboy

Med en livsfilosofi om ödmjukhet och en vilja att våga nå sina mål, har Marcus och hans företag Cake Cowboy blivit en förebild för många som funderar på att våga utmana sig själva. Vi som mött honom både privat eller i hans proffession vet vilken färgstark, ödmjuk och envis människa han är. Han är en konstnär från mjölpåsen och hela vägen till dekorationen. De gånger jag beställt bakverk eller praliner utav honom har alltid resulterat i en beslutsångest över om jag ska äta dom eller bara se på dom och inspireras i själen. För Markus använder sig av äkta innehåll. Närproducerat så långt det bara går och utöver är kravmärkt och hantering av alla världsliga invånare hjärtefrågor. Toppkvalité på allt innehåll är ett måste och kärleken han lägger ner i alla konstverk han gör är...på riktigt. Det finns inte en pralin som är gjord på löpandebandprincip i hans chokladeria i Kivik. Allt att handgjort och gjort av mäster själv och hans trogna vapendragare och chokladassistent Camilla.

Ikväll är Markus med i avsnitt tre av Dessertmästarna 2016 och det är med spänning jag tänker följa detta program. Kommer han att vinna? Det hoppas jag. Han är i särklass den mest kärleksfulla och mest inspirerande människa jag mött. Bröllopstårtorna, pralinerna, glassen och chokladdryckerna....jag har provat dom alla och känner ett viss mått av frustration att inte få smaka på det Dessertmästarna kommer att skapa denna säsong! Beställt en ask via hans hemsida så helt lottlös är jag ju inte i kväll ☺️Ride Along Markus och du vet att jag hejjar på dig! Ikväll får ingen störa! 😍 LYCKA TILL Cake CowBoy!

• Bio, film, foto

• bakverk