Hosono 3 Content blir Artportable samt SEO-byrå

Hosono 3 Content har varit ett lönsamt bolag från dag ett med dubblad omsättning för varje år. Byrån har byggt upp contentplattformar inom en rad olika branscher och skapat spridning för contentartiklar genom sociala nätverk. Bolaget har byggt upp plattformar inom bland annat konst, golf, mat och bokhandel.

Under 2019 har portfolioplattformen Artportable stått för i stort sett hela företagets omsättning. Nu byter aktiebolaget som ägs av grundarna Erik Nordlander och Johan Höök namn till Artportable. Övriga plattformar i företaget ska framöver ligga i ett annat nytt bolag med inriktning på SEO. Av dessa plattformar finns bland annat Bättregolf.se där pågående samarbeten finns med flera av Sveriges största klubbar och golfmärken.

Erik Nordlander och Johan Höök kommer att vara ägare till båda bolagen. Ägarna och de sex anställda kommer att fokusera på att göra Artportable till den marknadsledande portfolioplattformen för konstnärer i Europa.

Bild: Johan Nilsson