Artvise levererar ärendehanteringssystem för kontaktcenter till Malmö stad!

Artvise levererar ärendehanteringssystem för kontaktcenter till Malmö stad!

Malmö stad har upphandlat Artvise Kundtjänst som ärendehanteringssystem till kontaktcenter vilket kommer att levereras av Knowit AB.

Under maj 2017 beslutades att Malmö stad ska införa ett kontaktcenter, vilket betyder en väg

in för invånaren, besökaren och företagaren. Alla ärenden som kommer in till kontaktcenter, oavsett kanal, ska registreras i ett ärendehanteringssystem av kommunvägledarna. Efter anbudsutvärdering utsågs Knowit AB som segrande anbud där Artvise Kundtjänst utgör programvaran i leveransen.

Artvise ser detta som ett viktigt steg i det partnerskap som inletts med Knowit och tror att flera kunder kommer att kunna dra nytta av ytterligare en samarbetspartner med konsultresurser och kompetens inom Artvise programvaror.

-Vi ser mycket positivt på att Malmö stad väljer Artvise Kundtjänst som IT-stöd för ärendehantering i sitt kontaktcenter och dessutom ser vi fram emot ett ytterligare fördjupat samarbete med Knowit, säger Lars Ögren, VD på Artvise AB.

Lars Ögren

Presskontakt VD 072-2004140

Relaterat innehåll

Artvise är ett IT-bolag som levererar lösningar, produkter och kvalificerade tjänster inom området ECM (Enterprise Content Management).

Hos Artvise finner du några av branschens bästa systemutvecklare, lösningsarkitekter, systemintegratörer, och verksamhetsutvecklare likväl som experter på test och kvalitet, alla med en gedigen erfarenhet av att leverera och införa lösningar för hantering av strukturerad och ostrukturerad information genom hela dess livscykel.
Artvise organisation är en kombination av extremt affärsfokuserade personer och personer med ett brinnande intresse för modern mjukvaruutveckling och ny teknik.
Kundbasen är bred och omfattar såväl små som stora företag samt offentliga organisationer, med en sak gemensamt, de är alla informationsintensiva organisationer med höga krav på effektivitet, säkerhet och kvalitet.

Artvise AB
Servicegatan 1