Arvato Financial Solutions och ONEPARK har tecknat avtal om ANPR-fakturering

Från 1 juni 2020 övertar Arvato Financial Solutions ANPR-faktureringen åt ONEPARK, ett av Norges största parkeringsbolag. Avtalet innebär att AFS skickar ut fakturor på uppdrag av ONEPARK, samt hanterar uppföljning och sköter kundservice.

En viktig del av avtalet är att AFS utökar parkeringsteamet med åtta nya kollegor från ONEPARK. Alla som idag jobbar med kundservice i ONEPARK erbjuds anställning på Arvato Financial Solutions.

– Att upprätthålla den goda kundservicen och dra nytt av synergier i samarbetet med en erfaren, professionell och innovativ partner – samtidigt som vi tar tillvara på våra duktiga kollegor – har varit viktigt för ONEPARK i den här processen, säger Leif Nymoen, administrativ chef på ONEPARK.

Arvato Financial Solutions har utvecklat system och lagt till nya lösningar för ANPR-fakturering i många år, och har flera av Norges största parkeringsbolag på kundlistan.

– Transport och parkering är ett av våra prioriterade och strategiska fokusområden. Under senare år har vi gjort betydande investeringar i både teknik, produkter och personal för att utvecklas och växa inom detta segment i Norge och Norden. Det är mycket roligt och inspirerande att en så stor och viktig aktör som ONEPARK väljer oss som en nytänkande utmanare, säger Karl Otto Aam, Senior Vicepresident för AFS Norge och Danmark.

Idag har Arvato Financial Solutions ett team på 15 personer på kundserviceavdelningen för parkering och ser fram emot att utöka teamet med ny kunskap och erfarenhet.

Om ONEPARK

ONEPARK är ett parkeringsbolag som erbjuder fullservice med fokus på innovativa kundlösningar. Företaget har bred kompetens och lång erfarenhet inom parkeringstjänster och utvecklar digitala lösningar på en egen teknisk plattform.

ONEPARK erbjuder innovativa lösningar inom bland annat försäljning, förhandsbokning av P-platser, prisoptimering och kundbetjäningssystem.

• onepark
  • parkeringsbolag
  • kundservice
  • kundresa
  • transport
  • kundlösningar
  • digitalisering
  • digitalalösningar
  • betallösningar
  • mobility
  • fakturalösning
  • parkeringslösningar
  • finansiella lösningar
  • betalningar
  • parkering

Arvato Financial Solutions är en del av Arvato Bertelsmann, och är den tredje största leverantören av integrerade finansiella tjänster i Europa. Med de allra senaste lösningarna inom allt från betalningar och fakturering till inkasso och administration gör vi varje transaktion smidig för både dig och dina kunder.

Karl Otto Aam

Senior Vice President Norway and Denmark +47 92 68 69 45