Arvid Nilsson renodlar – nu riktas all kraft på återförsäljare

Arvid Nilsson AB har tidigare bestått av divisionerna Industry och Retail. Under våren 2014 gick Arvid Nilssons Industry Division samman med Würth Industri Nordiska och bytte namn till Würth Industri Sverige AB.

Arvid Nilsson Retail Division behåller namnet Arvid Nilsson AB och fortsätter fokusera på det som varit kärnverksamheten ända sedan 1918 – industriella fästelement av hög kvalitet. Uppdelningen innebär att Arvid Nilsson nu enbart riktar sig till återförsäljare.

– Det här är ett naturligt steg framåt för företaget och vi ser mycket positivt på delningen av våra affärsområden. Vi räknar med att kunna utveckla samarbetet med våra kunder ytterligare tack vare detta, säger Annika Folkesson, VD på Arvid Nilsson AB.

Omorganisationen av hela företaget i alla tre nordiska länder träder i kraft 1 december 2014.