Nu lanserar vi RIGHT W

Nu lanserar vi RIGHT W

RIGHT W är försedd med stort brickhuvud som ger bättre genomdragningsvärden och samtidigt en mycket låg bygghöjd, en fördel vid montering av ytterligare regel ovanpå skruven. Tack vare skruvens fibercutspets minimeras risken för sprickbildning, skruven får ett lågt iskruvningsmoment och ingen förborrning behövs.

RIGHT W är avsedd för användning inom- och utomhus. Skruvens gängform gör att den lämpar sig för de flesta montage i trä, spånskivor, plywood och boardmaterial. Undersidan på skruvskallen är konstruerad för att passa perfekt vid montage i balk- och stolpskor. Därmed är RIGHT W ett utmärkt alternativ till fransk träskruv vid många olika montage, fram förallt där hög klämkraft och låg bygghöjd eftersträvas.

CE-märkt EN14592.

RIGHT - Ett komplett sortiment

Right är Arvid Nilssons träskruvssortiment som innehåller skruv med torxspår i blankförzinkat, C4-klassat och rostfritt utförande. För att göra det enkelt för den som använder Right-skruv har vi valt att använda färre torxspår än andra. Det betyder att vi endast har torx 10, 20, 30 och 40 (gäller ej A4). Right finns med supervass spets som greppar direkt och även är lämplig för användning i plugg. För krävande behov finns även skruv med borrspets!

Lägre moment vid idragning
Alla skruvar i Rightsortimentet är behandlade med ett vax för att minimera momentet. De längre försänkta skruven är även försedda med en stamfräs som ytterligare hjälper till att sän-ka idragningsmomentet (gäller ej A4).
Det breda Rightsortimentet gör att det finns en skruv och förpackning för varje område. Samtliga Right-skruv är CE-märkta och uppfyller kraven i Eurocode 5 för bärande träkonstruktioner. Det gör att Right alltid är rätt val!

Arvid Nilsson har säljorganisationer i Sverige, Norge och Danmark där vi erbjuder ett brett sortiment av fästelement för olika branscher som tex kärnkrafts- tillverknings-offshore- och byggindustrin.

Sedan 2008 är vi en del av Würth Group. Vi är totalt 90 anställda i Danmark, Norge, Sverige med huvudkontor i Kungälv, Sverige. Omsättning 2014: 25 MEURO .