Arvid Nordquist lanserar digital version av tidningen SMAKA

Arvid Nordquist lanserar digital version av tidningen SMAKA

Tidningen SMAKA som funnits sedan 2004 blir nu helt digital. SMAKA är Arvid Nordquists mat- och livsstilsmagasin som blandar trender, inspiration och kunskap med aktualiteter, expertis från Sveriges mest framträdande måltidskreatörer och spännande mat- och dryckesnyheter från hela världen.

SMAKA vill skapa en exklusiv upplevelse med ett innehåll som kombinerar professionalitet, hållbarhet och äkta hantverk. I magasinet ingår tre av Arvid Nordquist produktområden; Kaffe, Vin & Öl samt Smaksättarna (Kikkoman,Tabasco, Maldon, Grey Poupon & Colman’s)

– Ett av målen med digitaliseringen är att hitta en bredare publik. Där tror vi på en insiktsdriven kommunikation med en stark digital närvaro, säger Caroline Johansson projektledare för SMAKA på Arvid Nordquist.

När Arvid Nordquist stärker sin digitala kommunikation tar man hjälp av contentbyrån OTW.

– Morgondagens SMAKA kommer att sticka ut och jobba med en storytelling som än mer än tidigare betonar den stora smakupplevelsen, säger Malin Lundberg Aguilera på OTW.

Kikkomans ambassadör Frida Ronge är den första profilen att presentera SMAKA. Frida driver restaurangen TAK i Stockholm och lagar japansk mat med svenska råvaror. Hon tar dig med på sina favoritrestauranger i Tokyo, lär dig göra egen Temaki och avslöjar hur man lyckas med bästa sushiriset.

Du hittar SMAKA här.